Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtand har lagt av?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 11:55

Det verkar som att blåtanden i min PB har lagt av.
Hur felsöker jag? Vad kollar jag först?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 11:59

Hmm, en sökning på Google gav lite hints, låter tråden vara kvar ifall någon har någon annan input eller om någon annan får samma problem och söker

Citat:

I've experienced this problem before - it can be caused by unexpectly removing a USB device.

The solution is to shut down the PowerBook, disconnect all devices and the power supply, remove the battery. Leave it for a couple of seconds and then replace the battery, reconnect the power supply and restart.

Bluetooth should then show up again.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 12:04

eller...

Citat:

1. If the computer is on, turn it off.
2. Reset the power manager by simultaneously pressing and then releasing
Shift-Control-Option-power on the keyboard. Do not press the fn (Function)
key while using this combination of keystrokes.
3. Wait 5 seconds.
4. Press the power button to restart the computer.

Äsch, detta hjälpte inte ett smack.
Verkar vara en hel del folk som har samma trubbel.

Senast redigerat 2004-05-10 12:24
  • Oregistrerad
  • 2004-05-10 13:27

Har ett liknande problem. För en användare funkar det, för den andra inte alls. Båda är admins.
Ikonen kommer upp men det händer inget när man klickar på den. Mycket märkligt. Har bootat om, reparerat rättigheter mm.
Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-10 13:41

Jag fick igång det nu genom en kombination. Ryckte ut alla sladdar (usb grejor, extern skärm etc), stängde av och resettade "power manager". Sen väntade jag någon minut innan jag slängde igång den igen och då var blåtand uppe igen.

  • Medlem
  • 2004-06-18 10:57

Har också haft problem med att den inbyggda blåtanden i PB 12" plötsligt försvunnit. Ikonen i menyraden blev överkryssad och bluetooth hade helt försvunnit ur systeminställningarna. De har hänt två gånger den senaste veckan i båda fallen hjälpte det att stänga av datorn en stund (endast omstart hjälpte ej). Känns som att det kan vara något maskinvarufel och det känns ju inte så kul... Har redan haft en hel del strul med denna dator, hela hårddisken kraschade och fick bytas ut för ett par månader sedan, det gick på garantin, men den har gått ut nu.

1
Bevaka tråden