Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En skärm, två burkar?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon möjlighet att ha en skärm kopplad till två burkar? Jag är av nöden tvungen att köra både pc och mac på jobbet, och det hade varit bra om jag hade kunnat ha samma skärm till båda burkarna. Finns någon hårdvara som kan fixa detta? Vad kostar den ungefär, och var köper man det?

/Johan

Annars finns det en slags låda som switchar mellan de olika skärmarna med hjälp av en knapp/ratt, på samma sätt som det finns för tangentbord och möss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-17 16:08

Har du kollat på Dustin, inWarehouse m.fl.? Kallas ofta KVM-switchar (Keyboard, Video, Mouse).

En liten låda du kopplar dina datorer till å med ett vred/knappar byter du mellan datorerna...

Kostar väl runt 500 med kablar...

-Torkel

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-17 16:38

Om du har nära till en Clas i sjön Butik.

Yes. Är det ADC skärm du kör? Jag kör det med en PC o Mac. Har en DrBott moniswitch för att kunna göra det. Funkar kanon. Finns bla på macoteket

Annars om man har en skärm med både analog och digital ingång man man koppla dessa till varsin dator. Gjorde så själv med min Samsung SyncMaster 181T. Sedan körde jag en USB-switch "baklänges" - i stället för att skifta mellan två USB-tillbehör till en dator så kopplade jag mus->tgb och sedan tgb till switchen så jag kunde välja mellan att koppla den till Mac resp PC.

Annars så är nog rekomendationen en KVM-switch!

Tack för alla svar. Det är nog en KVM-switch jag är ute efter.

Intressant fråga, har precis samma problematik, har en skärm - 17 tums apple b/w g3 originalskärm - samt två datorer - en pc en mac. Har testat två av clas insjöns varianter, en sk kvmbox digital variant och en helt analog låda med ett vred till A, B. Problemet är att jag inte får igenom ngn monitorsignal. Funkar inte, nada, zilch! Inte ens denenkla analoga boxen funkar! Är skärmen för gammal?

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-19 19:14
Ursprungligen av Thomas Rynell:

Intressant fråga, har precis samma problematik, har en skärm - 17 tums apple b/w g3 originalskärm - samt två datorer - en pc en mac. Har testat två av clas insjöns varianter, en sk kvmbox digital variant och en helt analog låda med ett vred till A, B. Problemet är att jag inte får igenom ngn monitorsignal. Funkar inte, nada, zilch! Inte ens denenkla analoga boxen funkar! Är skärmen för gammal?

Låter konstigt har en likadan analog-låda som du, inköpt på Clas Isjön för 99:-:p , Monitorn är en över 10 år gammal Apple 20' kör dock just nu mot bara Mac men har kopplat in nån PC då och då, och det funkar perfekt. Kör du digitala utgångar från dina datorer? har du möjlighet pröva med några andra datorer/ skärmar?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-06-19 19:22

Finns det till mus och tangentbord också så man slipper byta dessa?

Ursprungligen av Kentor:

Låter konstigt har en likadan analog-låda som du, inköpt på Clas Isjön för 99:-:p , Monitorn är en över 10 år gammal Apple 20' kör dock just nu mot bara Mac men har kopplat in nån PC då och då, och det funkar perfekt. Kör du digitala utgångar från dina datorer? har du möjlighet pröva med några andra datorer/ skärmar?

Nej, kör bara analogt, inget digitalt, ska testa med min laptop, se ifall jag lyckas få kontakt

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-19 19:43

Jag kör en Belkin SOHO USB KVM inköpt på macoteket och switchar en skärm, mus och tangentbord mellan OSX, linux oxh Windows. Funkar utmärkt.

1
Bevaka tråden