Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC -> Mac -> extra IDE diskar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 17:37

Nu var det dax för en diskution angående nätverk mellan PC och Mac igen.

Finns det någon möjlighet att från PCen komma åt de extra interna- och externa- hårdiskar man har till sin Mac?

Ja, jag har sökt på forumet utan svar på just denna fråga.

Tack på förhand / Perry

Ursprungligen av Perry:

Nu var det dax för en diskution angående nätverk mellan PC och Mac igen.

Finns det någon möjlighet att från PCen komma åt de extra interna- och externa- hårdiskar man har till sin Mac?

Ja, jag har sökt på forumet utan svar på just denna fråga.

Tack på förhand / Perry

Komma åt? Via nätverk? Det fungerar precis som mellan 2 pc's. Koppla ihop dem o slå på fildelning. Jag tycker att SharePoints är ett bra inställningsprogram om man vill ställa in vad som ska delas ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 20:09

Kanske var otydlig men jag försöker få tag på information från interna- externa hårdiskar som sitter i en Mac som jag kopplat ihop med en PC via ett nätverk. Men problemet är att det endast är hårdisken som systemet ligger på (Mac) som jag kommer åt (från PC).

Ursprungligen av Perry:

Kanske var otydlig men jag försöker få tag på information från interna- externa hårdiskar som sitter i en Mac som jag kopplat ihop med en PC via ett nätverk. Men problemet är att det endast är hårdisken som systemet ligger på (Mac) som jag kommer åt (från PC).

Det är där SharePoints kommer in i bilden om du nu inte e bra på terminalhack, vilket du av frågan att dömma inte verkar

I SharePoints kan du ställa in vad som ska delas ut och inte,

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 20:24

Är dom andra diskarna markerade som läsbara av "världen"?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 22:53

Med progammet SharePints fungerar det nu.

Tack för hjälpen, bättre sent än aldrig.

1
Bevaka tråden