Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tårtinsamling till Lantmäteriet för utlovat OSX-stöd

Tråden skapades och har fått 299 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-06-11 00:18

Glad att det hela blev av

Vore kul om vi fick chansen att visa fler Macvänliga insatser lite uppskattning på detta vis .....nu när vi börjar kunna det

Vilken solskens-historia!

Vilket blir "99Mac's tårt-crew´s" nästa target?! Jag är galet på att donera en 20-lapp!

P.S. När kommer där rackarns bilderna!? D.S.

Detta kan man idag läsa på Lantmäteriets intranät.

Hedersdiplom från mac-användare
Lantmäteriet fick igår ett hedersdiplom från 99mac för sina Macintosh-vänliga åtgärder på www.lantmateriet.se och för bra kundrelationer genom marknadschef Birgitta Ericsson. 99mac har funnits på nätet sedan 2001 och har i dag närmare 7 000 medlemmar. Detta diplom delas ut till företag, myndigheter, föreningar eller andra instanser som på något sätt främjar mångfald på Internet.

Ursprungligen av wrongturn:

Detta kan man idag läsa på Lantmäteriets intranät.

Hedersdiplom från mac-användare
Lantmäteriet fick igår ett hedersdiplom från 99mac för sina Macintosh-vänliga åtgärder på www.lantmateriet.se och för bra kundrelationer genom marknadschef Birgitta Ericsson. 99mac har funnits på nätet sedan 2001 och har i dag närmare 7 000 medlemmar. Detta diplom delas ut till företag, myndigheter, föreningar eller andra instanser som på något sätt främjar mångfald på Internet.

Wow! Kul!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-13 15:15

SNYGGT JOBBAT!

(men vi vill se bilder!)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-06-13 18:14

Bilderna är skickade till Martin & co. Dom skulle lägga upp dom, men jag har hört att han mådde dåligt så ni får nog vänta till efter helgen någongång.

Hej!

Jag har legat helt utslagen sedan i onsdags men mår bättre nu - fixar bilder och nyhet imorgon. Blir en bra början på veckan.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-15 19:15
Ursprungligen av Björnström:

Hej!

Jag har legat helt utslagen sedan i onsdags men mår bättre nu - fixar bilder och nyhet imorgon. Blir en bra början på veckan.

Vi väntar men början av veckan kanske är i morgon.

  • Medlem
  • 2004-06-15 21:41
Ursprungligen av Kentor:

Vi väntar men början av veckan kanske är i morgon.

Början av veckan är väl fram t.o.m. onsdag eftermiddag.
Så är det alltid i jobbet...

Väntar med spänning. På nästa sändning.

  • Medlem
  • 2004-06-15 11:19

Fortfarande ingen nyhet på 99mac?

Perfekt! Det är just sådana reaktioner som jag hoppades att det här skulle leda till.

Och bilderna?

Ursprungligen av Marcus Holmer:

Och bilderna?

Ja, kom igen nu!

I Skåne så kan det vara när som helst. Om man går efter vad hantverkarna säger. Behöver inte vara samma år

  • Medlem
  • 2004-06-15 22:34

Jag har bilderna

Men det känns lite fel att jag lägger ut dem. Jag arbetar på Lantmäteriet. Bland annat med just den Mac-anpassning vi pratar om. Jag hade tänkt att posta lite bilder på vår testbänk bland annat, där vår G5:a står. Eller kanske min Powerbook G4 jag arbetar på.

Jag postar en bild, bara för att fresta er lite:

Någon diskuterade våra cd-rom-kartprodukter. De fungerar faktiskt för Macintosh och det har de gjort sen jag började på Lantmäteriet för några år sedan. Den nya dvd-romen med Historiska kartor fungerar förutom DjVu-pluginen som inte riktigt är som den ska till Mac OS X. Men man kan titta och använda den, det är när man ska spara ner DjVu-filerna man får problem. En märklig pict-fil skapas utan något som helst innehåll.

Jag hade hoppats kunna dubbelkolla det här innan jag postade inlägget, men om inget radikalt hänt så fungerar Lantmäteriets cd-rom-produkter för Mac.

Ursprungligen av kal:

Men det känns lite fel att jag lägger ut dem. Jag arbetar på Lantmäteriet...

Man blir ju onekligen nyfiken på om du såg tråden långt innan och sen har varit tvungen att låtsas som det regnar på jobbet... ?

  • Medlem
  • 2004-06-16 01:57
Ursprungligen av Anders Täpp:

Man blir ju onekligen nyfiken på om du såg tråden långt innan och sen har varit tvungen att låtsas som det regnar på jobbet... ?

Jo, jag såg den faktiskt innan ni var hos dem i Gävle. Tyvärr sitter jag i Örebro, så jag fick inte smaka på tårtan. Lite oproffsigt att inte planera in möten på huvudkontoret då kanske ...

  • Medlem
  • 2004-06-16 00:48

WEEEEEEEEEE

Underbart kal !!!

Gott att se en sån fin tårta och diplom

...och att höra the good news om Lantmäteriets macvänlighet

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 01:33

Nu frågar jag mig. Är det allt man får för 750SKr nu för tiden?

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-16 09:16
Ursprungligen av Robo-X:

Nu frågar jag mig. Är det allt man får för 750SKr nu för tiden?

//Rob

Så vitt jag vet så finns det en tårtfond med pengar kvar, som skall användas till fler utmärkelser.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-16 12:41
Ursprungligen av hugin:

Så vitt jag vet så finns det en tårtfond med pengar kvar, som skall användas till fler utmärkelser.

Hur mycket är kvar i fonden då? Jag trodde 750kr överfördes till Creops vilket inte lämnade mycket kvar i fonden.

//Rob

Sorry - det kommer nu. Jag har inte alls mått bra och går på antibiotika pga infektion i kroppen. Sitter på kontoret nu och fixar.

  • Medlem
  • 2004-06-16 12:52
Ursprungligen av Björnström:

Sorry - det kommer nu. Jag har inte alls mått bra och går på antibiotika pga infektion i kroppen. Sitter på kontoret nu och fixar.

Bra jobabt. Och krya på sig, Björnström.

Det är inte mycket kvar i fonden alls eftersom tårta med logotyp inte är billigt. När det är dags för nya diplomprojekt får vi helt enkelt göra en ny insamling - om vi gör det på rätt sätt kan vi bli väldigt många som hjälps åt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-16 18:20

Snyggt jobbat gubbar! ) Det bästa förslaget, med tårtfond och grejor till de som fixar hemsidor för att de ska funka för oss också.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-17 08:04

Har inte brytt om mig att läsa den tråd tidigare men nu såg jag artikeln på framsidan - kul idé och bra gjort av alla inblandade!

  • Medlem
  • 2004-06-17 12:57

Flash

Skulle Flash vara plattformsoberoende? Hjärtat gråter. Det funkar ju inte på t.ex. GNU/Linux ppc. Jag blir lite förvånad eftersom de ändå tycks ha viss koll på fria grejer, om de använt DjVu.

Bevaka tråden