Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall köpa Ibook 12"

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 20:09

Hej,

Jag skall inhandla en Ibook 12" 1ghz 768 ram, bluetooth, 60 gb hd och aiportkort. Är det något man bör tänka på som kan behövas mer än detta. Har en Ipod från arbetet. Jag har läst lite runt på detta forum idag och varit lite små orolig när folk verkar ha lite småkvalitè problem. Har ganska mycket erfarenhet med Imac g4:a från jobbet. Som har klarat sig någorlunda bra. Har bara installerat om OsX en gång.

Nån som vet hur många pixelfel apple tillåter?
Vill inte ha döda pixlar är idiotirreterande

Finns det något sätt att stänga av animationerna helt i OsX panther?
Mina arbetskamrater vet inte och är gamla macare.. Jag har på det snabbaste men hatar ändå det på min imac jobbdator.

Är skärmen mycket sämre på ibook jämfört med powerbook?
Det forumet som skrämt mig

Datorn skall bli främst internetdator och användas för enklare photoshoppande och ljudinspelningar.. Skulle man kunna spel civ3 smidigt på den eller? Såg att det finns att köpa till mac. När det gäller musikprogram och ljudinspelning så behöver jag nog inga råd, då det är mitt arbete dagligen att rådgöra om sådant

Nu bombade jag med frågor eftersom jag orkar inte terrosiera med arbetskamarater för mycket. Sen är de lite väl mactokiga, vill inte erkänna att program o sånt krashar knappt . Tror de surar på mig för jag lyckas krasha programmen

En fråga till är det bra kräm i batteriet som jag har min ipod 40 gb, kan jag lätt driva den en stund om det skulle behövas?

Är det dålig passform ofta på batterierna `?
Forumet igen som oroar mig

Jag lite skeptiskt för det sjukt billig bärbar dator om man ser till funktionsmässigt.. Funderat på powerbook, men det blir lite väl dyrt för jag behöver bara en komplettering till min musikpcdator.. (Som för övrigt fungerar utmärkt)

Har mycket erfarenheter av powerbook från arbetskamrater har sådana... Men som tidigare nämnt är de lite halvfreaks på mac..

Tackar på förhand

Sunesha

  • Oregistrerad
  • 2004-06-10 20:13

En fråga till fungerar det bra att nätverka med en pc? Kommer ladda över mycket till den från den framtida ibooken... Så om det funkar bra är det postivt. Annars använder jag nog Ipoden för sådana övningar..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 20:37

Jag är själv nybörjare, men samtliga frågor är besvarade tidigare på forumet. Pova att söka......

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 11:38
Ursprungligen av themos:

Jag är själv nybörjare, men samtliga frågor är besvarade tidigare på forumet. Pova att söka......

Tackar, får väl läsa ännu mera..

Sticker o pratar med återförsäljaren idag.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 12:14

Jag sökt och läst nu en massa, tog jävuls tid. Ringde apple och ställde frågor men de var lika snurriga som de brukar vara hehe. Ibland undrar jag om stora dataföretag anställer folk som har erfarenhet datorer.

OT: Jag kom ihåg att jag bombade frågor om apple cinema skärmarna hos apple för halvår sen, men de visste inget mer än det bra skärm.. Det visste jag redan hehe

Nej skall gå till kullander, malmös bättre appleförsäljare. De brukar kunna svara på mina frågor..

Jobbigt att vara nybörjare på mac.. Har bara arbetat med mac i 3-4 år från o till. OsX har man var tvungen o lära sig för det är så jäkla struligt.. Alltid dessa jäkla skrivbehörigheter, pref filer och mail som slaggar igen. Men annars är det bra system om man underhåller det. Mailprogrammet är lysande men klarar inte hantera stora mängder mail utan krasha...

Jag fattar nog mest pchårdvara, har haft dator sedan 1986. För mig en apple eller pc skitsamma så länge den håller kvalitè. Det svåra är med apple tycker jag att de alltid är lite lyriska efter som man vill ha en apple dator finns de få alternativ inom samma produktkatogeri.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-15 10:54

Jag har en iBook G4 1GHz och är helnöjd. Ok, skärmen är inte topp, men det tycker jag inte att man kan räkna med på en såpass billig dator. Jag jobbar mest med Photoshop och Illustrator och det funkar bra. Anledningen till att jag valde en liten iBook var att jag ville kunna ta med den överallt utan att känna att den var för stor.
Jag tycker lite att om man köper en laptop så kompromissar man, och ju mindre kompromiss desto mindre bärbar blir den.

Känner verkligen inte igen mig i problemen du snackar om med OSX.

Har en iBook 12" 1Ghz 60Gb hd 768 mb ram airport bluetooth... Kvalité... jo jag tycker den håller en bra kvalité.. Jag är faktiskt helnöjd med datorn. Men man kan ju inte räkna med att den är den snabbaste bärbara... hehe man får som sagt vad man betalare för. Det jag gör på datorn är lite av varje inom det grafiska. bild, programmering, web, illustration osv. Tycker att hänmger med bra. Skärmen är okej,m dock så har jag en extern skärm inkoplad när jag arbetar (man vill ju ha stor yta )

--
Daniel

  • Oregistrerad
  • 2004-07-05 15:29

Nja jag har nog problem med mailen har ju över 15000 på jobbet och får väl in ca 200 mail om dagen..

Så det ligger nog där.. Min Imac har fungerat bättre efter jag stal en kollegas, har fungerat till och med perfekt så det måste vara den andra imacen som var knas

Jag beställde ibooken för ca 1-2 veckor sen, ser fram emot att få den. Superbärbar för inga pengar slutade på 14300 kr med skyddsväska.

Jag tog 768 ram, 40 gig hd, bluetooth, airport

Har ju 40 gig ipod och skaffar kanske en lacie i framtiden,.

har precis fått hem en maxtor oneTouch 250 gigare mysigt värre

1
Bevaka tråden