Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

att tänka på vid YDL installation?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 12:49

Jag har en gammal beige G3DT (4,4GB Hd, 320mb ram, scsi brännare, adb tangentbord/trackball)...
tänkte installera YDL på den och har just laddad ner skivorna...
Är det nft speciellt man ska tänka på?
Den ska stå som server endast (dela ut mtrl från en annan hd, spela musik m.m.).
Räcker 4,5gb som bootdisk+swap-partition m.m.?
Eller borde man sätta in en större hd som boot hd?

tacksam för snabba svar då det kliar lite i fingrarna... vill få det gjort innan jag ändrar mig igen =D

/Jonny

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-06-13 22:36

Det som kan vara bra att tänka på är väl att gå in lite mer på djupet att välja vad du vill ha med i installationen, annars sitter du snart där med 10 olika fönsterhanterare, 5 webservrar, 2 SQLservrar och 3 ftpservrar, typ.

Om den ska hantera media filer som mp3 t ex vill du ha mer än 4gig iaf.

  • Medlem
  • 2004-06-14 20:25

Särskilt som det är en så kallad Oldworld Mac så borde du kolla den här sidan och läsa igenom installations pdf:erna innan du börjar.
http://www.yellowdoglinux.com/support/installation/

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 22:09

tack för tipsen... synd att det där med att lägga in för mycket prylar inte kom innan jag installerat =D
Fast det är ju alltid kul att ominstallera 'rätt' när man redan gjort alla fel en gång.

Och musiken skall då läggas på en ännu inte inköpt 'stoor' hd lite längre fram i tiden.

Linux på en beige G3:a är inte helt fel... det kanske inte är lika vackert eller lika enkelt som OSX (hur kan ngt vara det? men det är ruskigt vackert för en wannabe nörd som jag... måste fan lära mig skillnaden på binära och hexadecimala tal... ja, och matte överhuvuetaget

1
Bevaka tråden