Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

[99] Klaner

Tråden skapades och har fått 74 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Låt oss skapa lite klaner i olika spel.
Jag försökte skapa en [99] klan i WCIII men det måste ansluta minst 3 till för den skulle gå att skapa.
Vilka tre till hjälper mig med det?

Jag har precis börjat spela det igen efter ett länge uppehåll så jag blev tvungen att skapa en profil så jag är en lvl 2 nu. Men sist jag spelade var jag lvl 9.
Är klart ringrostig kan jag säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 09:49

Jag vet att jag brukar spöa folk från [99] klaner i minst rvå spel BFV och BF :P. Venger och Madman. Men det är ju PC. uuups!

Vad är WCIII?

WCIII låter som warcraft3. Med lite ringrost hade jag kanske kunnat vara med men min skiva+key glömde jag i min studenetbostad när jag åkte till föräldrarna.

Aj aj aj. Iiiiinte bra. Hur ska du kunna leva i sommar utan Warcraft III?
Åk och hämta.

Ingen annan allstå?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 11:25

Jag tycker WC3 är kul, men jag suger förmodligen i nätverksspel. Har aldrig försökt mig på Battle.net

GROWL! Vilken skön seger alldeles nyss! Mina orcer strimmlade alverna i retur attacken efter de försökte ta min hemma bas. Jag säger bara "Väck inte den björn som sover". Mohahaha!

Men kom igen Doktor G! Klart du är mindre bra i början men det är en hård skola på battle.net så du kommer lära dig.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 22:06

Jo, men Battle.net vill inte godkänna min cd-nyckel *hosthost*

Blizzard är grymma med sin koll. Bäst att handla spelet. *blink*

  • Oregistrerad
  • 2004-06-13 14:19
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Blizzard är grymma med sin koll. Bäst att handla spelet. *blink*

Jag har tänkt att göra det och passa på att skaffa Frozen Throne samtidigt. WC2 har jag spelat så mycket att priset per speltimme blivit mycket lågt. Förhoppningsvis är det samma sak med WC3.

Battlefield-klan

hehehe. Jo jag har nog redan ett lågt pris.
Samt att WCIII o FT säkerligen finns till ett schysst paketpris nu, tror det fanns tillsammans med Official Strategy Guide. I all fall hos PC handlarna, du kan alltid reta dem och köpa det där och fråga om det fungerar på Mac, säger de nej be dem läsa framsidan på spelet. Alltid lika skoj.
Jag har haft ett halvårs paus med WCIII men nu är jag igång igen, jösses vad skoj det är!
Förlorade just en lång match, 47 minuter, men jäklar vad skoj det var hängde på en tråd vilka som skulle vinna tills en i mitt lag gjorde ett misstag och attackerade för tidigt. Jag hade inte fått min hjälte ännu...
Skoj skoj skoj.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 13:46
Ursprungligen av Mattias Hedman:

hehehe. Jo jag har nog redan ett lågt pris.
Samt att WCIII o FT säkerligen finns till ett schysst paketpris nu, tror det fanns tillsammans med Official Strategy Guide. I all fall hos PC handlarna, du kan alltid reta dem och köpa det där och fråga om det fungerar på Mac, säger de nej be dem läsa framsidan på spelet. Alltid lika skoj.
Jag har haft ett halvårs paus med WCIII men nu är jag igång igen, jösses vad skoj det är!
Förlorade just en lång match, 47 minuter, men jäklar vad skoj det var hängde på en tråd vilka som skulle vinna tills en i mitt lag gjorde ett misstag och attackerade för tidigt. Jag hade inte fått min hjälte ännu...
Skoj skoj skoj.

Är skivorna alltså hybrida? I så fall kanske jag skulle titta in hos någon PC-nasare och kolla vad det kan kosta.

Ursprungligen av Doktor G:

Är skivorna alltså hybrida? I så fall kanske jag skulle titta in hos någon PC-nasare och kolla vad det kan kosta.

Det stämmer bra

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-14 17:27
Ursprungligen av Mattias Hedman:

hehehe. Jo jag har nog redan ett lågt pris.
Samt att WCIII o FT säkerligen finns till ett schysst paketpris nu, tror det fanns tillsammans med Official Strategy Guide. I all fall hos PC handlarna, du kan alltid reta dem och köpa det där och fråga om det fungerar på Mac, säger de nej be dem läsa framsidan på spelet. Alltid lika skoj.
Jag har haft ett halvårs paus med WCIII men nu är jag igång igen, jösses vad skoj det är!
Förlorade just en lång match, 47 minuter, men jäklar vad skoj det var hängde på en tråd vilka som skulle vinna tills en i mitt lag gjorde ett misstag och attackerade för tidigt. Jag hade inte fått min hjälte ännu...
Skoj skoj skoj.

Nu vart jag nyfiken :), finns det pc spel som man kan köra på macen?

Ursprungligen av Ovsing:

Nu vart jag nyfiken :), finns det pc spel som man kan köra på macen?

Om det vore så ändå Vissa företag släpper sina spel till både PC och Mac på s k hyrbrida CD/DVD-skivor. Dessa kan läsas av båda plattformarna, men man måste fortfarande utveckla mjukvaran för båda systemen för att det ska vara körbara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-13 18:17

Jag skulle kunna vara intresserad av lite klanspel.
Började spela wc3 i januari och har ströspelat lite sedan dess. Är uppe i level 11 i team, övriga kategorier vet jag inte om jag vunnit mer än en enda match i

Risken är att klanspel innebär spelberoendeåterfall för min del så jag kanske ska hålla mig borta.. men om det verkar vara många som är intresserade så kanske jag också är på

Mattias, vad heter du i wc3? Jag heter diggehs

Gott att höra!
Det nämner den risk som finns med klanspel... vi kan ju prova lite. Min sambo är psykolog så hon kan nog avvänja oss åtminstone mig med lite ja tärdgårdsarbete om inte annat.

ratnose - den enda på battle.net som har ett historiskt namn. Råtnos. "känd" dansk vikingakung.

Orc är jag så gott alltid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-13 21:49

Jag har börjat köra rätt mycket "Random" men absolut bäst är jag helt klart med Night Elves.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-13 23:02

Hur tung mac behövs för wc3? Körbart på en ibook g4 800 (radeon 9200)?

jag har lirat rätt seriöst sen RoC släpptes och är GÄRNA med i en wc3 klan...
lirar rätt mkt solo och har en gammal AT-polare som jag nöter rätt mkt med... (3-5 matcher per dag, typ) och han är nog också gärna med...

säg bara ett datum, ett klockslag och ett kanalnamn så kommer vi in

(ett tips är att vi alla skaffar lite stiliga klantags i våra nick också.. så typ alla kan ju skapa ett nytt account liknande nickname[99] eller nåt sånt? och sen sätta www.99mac.se som homepage i profilen...)

*edit... hänger tillsvidare i kanalen 99mac på bnet den tiden jag är online... kom in å hälsa på, de e rätt mysigt.. typ...

Senast redigerat 2004-06-14 00:54

Random är för tufft för mig... jag är jäkla sämst på Undead. De andra raserna jan jag hantera.
1. Orc
2. Humans
3. Night Elves
2000. Undead

Schysst finns det en kanal för 99mac på bnet? I'll be there.

Vi får ta och bestämma en dag och tid så vi kan ses. Jag vet inte nu vilken bara.

Jag är renodlad Undead lirare och kan lira allt utom orc, precis omvänd ordning mot vad du har s a s.

men som sagt... så fort vi är 10 personer så kan vi ju säga ett datum och en tid och att alla samlas där då... jag föreslår kanal: 99mac där jag hänger just nu

ja det stämmer, precis som de flesta blizzard spel funkar samma skivor både på pc och mac... och det finns en "WarCraft 3 Battle Chest" som inte kostar särskilt mkt...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20856 där t.ex.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-14 15:57
Ursprungligen av bobbanbobbelito:

ja det stämmer, precis som de flesta blizzard spel funkar samma skivor både på pc och mac... och det finns en "WarCraft 3 Battle Chest" som inte kostar särskilt mkt...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=20856 där t.ex.

Tackar. Tyvärr så kan jag meddela att jag beställde det. Tyvärr eftersom ni nu kommer att bli sodomiserade på Battle.net

guttans.. kom in i kanalen 99mac så kan vi diskutera saken lite närmare

*skratt* Dåså det närmar sig!
Nrä ska vi ses inne på kanalen för att bilda våran klan då?

jag kan vilken dag som helst... en annan har ju sommarlov då

har vi 10 personer då? Vem ska vara klanledare?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-14 18:04

ok, vilka spel finns det som man kan köpa i vanliga PC butiker då?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2004-06-14 18:05

jag funderar på att köa ett gäng spel, funderar på WC3, Battle field 1942 och kanske Europa universalis 2

typ alla blizzards senaste spel... ex. Diablo 2, Warcraft 3, World of Warcraft (inte släppts än) m.m

3 mkt bra spel som jag kan rekomendera... hoppas på lite klanverksamhet nu på wc3 och bf1942

Bevaka tråden