Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan Airport Extreme och Airport Express

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 01:39

Vad är egentligen skillanden? De verkar ju ha samma räckvidd, och samma hastighet, men varför kostar då Airport Extreme 1000 kr mer?

Ursprungligen av Cassiopeja:

Vad är egentligen skillanden? De verkar ju ha samma räckvidd, och samma hastighet, men varför kostar då Airport Extreme 1000 kr mer?

Den är ju snyggare.......
Plus att den har lite fler finesser och möjligheter typ. antennanslutning extra ethernetanslutning och möjlighet till fler samtidiga användare.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 02:02
Ursprungligen av Errol Garner:

Den är ju snyggare.......
Plus att den har lite fler finesser och möjligheter typ. antennanslutning extra ethernetanslutning och möjlighet till fler samtidiga användare.

Behöver man en antenn? Om jag har en Airport Express på övervåningen, kan jag då sitta på nedervåningen eller utomhus på gården och surfa utan antenn?

Ursprungligen av Cassiopeja:

Behöver man en antenn? Om jag har en Airport Express på övervåningen, kan jag då sitta på nedervåningen eller utomhus på gården och surfa utan antenn?

Det beror på om du bor i ett trä eller betonghus.......
Allvarligt så borde det fungera utan extra antenn men svårt att säga eftersom det beror rätt mycket på yttre omständigheter och avstånd m.m.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-12 12:15
Ursprungligen av Errol Garner:

Det beror på om du bor i ett trä eller betonghus.......
Allvarligt så borde det fungera utan extra antenn men svårt att säga eftersom det beror rätt mycket på yttre omständigheter och avstånd m.m.

Ok, då vet jag, känns lite drygt att köpa en grej för över 1000 kr så funkar den inte..

Airport Express tillåter bara 10 samtida användare.
Det är den skillnad jag kan hitta. Sedan vet jag inte och det verkar inte stå någonstans heller som Expressen innehåller alla möjlgheter till inställningar som Extremen gör.

1
Bevaka tråden