Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla nätverskort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan jag i min Sawtooth sätta in ett extra nätverkskort och enkelt växla mellan två olika anslutningar? Grannen väg i väg har skaffat Comhem Internet Cable och själv har jag Bostream Scream. Vi har gjort ett hål i väggen mellan oss dragit en TP-kabel. Tack vare DHCP är det nu bara att dra ut den ena kabeln och sätta i den andra för att växla anslutning. Har ett PCI-kort, Farallon Fast EtherTX-10/100, liggande och det skulle vara smidigt om det går att sätta i det och enkelt växla mellan de olika anslutningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 11:00

Det är bara att byta vilket som skall vara primärt kort... (överst)
"drag'n'drop"

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-11 11:24

Borde det inte gå att skapa locations för detta endamålet oxå? (har bara kört med olika locations med ett nic) Det torde vara ltie smidigare än att "flytta runt" nic:et varje gång du ska byta anslutning.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 12:26
Ursprungligen av lionfromzion:

Borde det inte gå att skapa locations för detta endamålet oxå? (har bara kört med olika locations med ett nic) Det torde vara ltie smidigare än att "flytta runt" nic:et varje gång du ska byta anslutning.

Hm...
Det borde det nog (väl?)
Ett par kilometer snabbare

Må pröve...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-11 17:35

Provade just och det funkade med locations ('nätverksplats' i äpplemenyn).
Verkar bara vara att göra ordning två locations med sina IP:n och sin prioritet på nätverkskort - hade räknat med att man behövde logga ur och logga in, men inte ens det verkade behövas…
Väl värt att kolla vidare på för den som behöver dylikt…

1
Bevaka tråden