Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kylpasta i Cube?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Cube fungerar bra förutom att det inte går att göra omstart utan att först stänga av den och sätta på den efter 10-15 min. Förmodligen är det för att den är för varm. Jag har bytt hårddisk i den, men det var likadant innan. Kan det vara så att det bör vara sk. kylpasta nånstans, exempelvis under kylflänsarna? Är det nån som vet nåt om detta och har några tips?

Vet inget om det, men jag hade problem med värmen tills jag lät cuben "hänga" lite över kanten på skrivbordet. Jag tror att sladdhärvan jag in under Cuben var orsaken till den dåliga kylningen.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-06-12 12:36
Ursprungligen av Ian Curtis:

Min Cube fungerar bra förutom att det inte går att göra omstart utan att först stänga av den och sätta på den efter 10-15 min. Förmodligen är det för att den är för varm. Jag har bytt hårddisk i den, men det var likadant innan. Kan det vara så att det bör vara sk. kylpasta nånstans, exempelvis under kylflänsarna? Är det nån som vet nåt om detta och har några tips?

Mellan processorn och kylflänsen ska det vara kylpasta. Men det är det redan (om du inte bytt fläns eller på nåt annat sätt "tagit bort" kylpastan.

Jag tror - som CutePatrix - att du behöver lite mer luftcirkulation i lådan. Lägg nån form av distanser mellan botten och bordet den står på så kan det funka. Annars kan du ju försöka dra om kablarna så att det blir mer luft i lådan (lite svårt på en kub iofs ).

1
Bevaka tråden