Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Php-programmerare, att låta någon annan göra jobbet.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-09 15:49

Jag har sammanställt en lista med alla sidor som ska vara med på i en ny webbtjänst. Varje sida är sedan detaljerad med vilka funktioner som ska finnas och vilken information som ska visas. Detta vill jag sedan ha gjort i php.

Ska jag göra detta själv eller låta någon annan ordna det?

Jag har tyvärr ingen bra kontakt för att göra jobbet, men samtidigt anser jag att det är väldigt simpelt att göra sidorna eftersom mycket redan är uttänkt och fördelat. Det är bara själva programmeringen som behövs.

Jag har dessutom hållt på med dessa saker tidigare (se: Firma Jens Jakob) och känner att jag vill ägna mig åt annat. Samtidigt som jag säkert skulle kunna övervaka arbetet på ett bra sätt.

Jag anser dessutom att man bör deligera arbete, låta fler arbetslösa få jobb osv. Sen om jag har råd med detta kanske går att diskutera.

Problemet är snarare prislappen och att hitta någon vettig person. Eller? Är det något mer jag bör tänka på? Kanske vet du någon person som skulle passa?

Ursprungligen av jakob:

Är det något mer jag bör tänka på? Kanske vet du någon person som skulle passa?

Tipsar om mig själv. Frilansar vid sidan av mitt 9-5 jobb som webbutvecklare / grafisk formgivare / projektledare. Snart klar med ett större frilansuppdrag, så jag kommer ha lite tid över då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 18:15

Du kan alltid gå med i "Svenska PHP-listan" (som jag är listadmin på sedan ett antal år tillbaka) och posta en annons. I skrivande stund är det drygt 120 st php-utvecklare med på listan:

http://www.kanalen.org/lr.php?l=php

Mvh,
Peter

1
Bevaka tråden