Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 17"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-06-09 11:35

Är det här ett reko pris:

PowerBook G4 1,5GHz/512Mb/80Gb/SuperDrive/AirPortExtreme/BlueTooth/17", pris: 23.196kr exkl. moms.

128Mb grafikkort och 5400rpm hårddisk är tillval. Dessa tillval går endast att göra på 1,5GHz:aren och kostar då 760kr (360kr resp 400kr) exkl moms.
Leveranstid 5-10 arbetsdagar.

//DD Data Distribution AB

Egentligen lite mer pengar än vad jag har tänkt lägga.. men iom. att jag skall köpa in den till mitt företag så är ända alternativet att jag hittar en beg. av en annan företagare, så jag kan dra momsen.. (Så har du eller vet du någon som har ett företag som vill sälja en 17" el. 15" så säg till!!)

Någon som har handlat av DD Data Distribution AB och vet hur bra/snabba/serviceinriktade dom är?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-06-09 11:40

Vad jag vet så kan du dra av momsen även om du köper av en privarperson.

  • Medlem
  • 2004-06-09 12:01
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Vad jag vet så kan du dra av momsen även om du köper av en privarperson.

Dra vilken moms? Du kan bara dra moms som du har betalat. Tidigare fanns fiktiv moms, men det var ett tag sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-09 12:43
Ursprungligen av stfm:

Dra vilken moms? Du kan bara dra moms som du har betalat. Tidigare fanns fiktiv moms, men det var ett tag sedan.

Precis, stfm. Moms för vara köpt av privatperson kan aldrig dras, eftersom man helt enkelt inte betalar någon moms vi dessa köp.

  • Medlem
  • 2004-06-09 11:59

Jag fick min för 24 984 exkl med 1GB minne och ett Second Skin, i övrigt samma som din.

Jag handlade på InLife, och den blev lite försenad (de trodde en vecka, men det blev två)... Irriterande, men det kan hända var man än köper den.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-06-09 16:44

Ok. det var ju några år sedan jag hade firma. Men tycker det verkar lite konstigt.

1
Bevaka tråden