Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggrapportering efter flytt

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om ni upptäcker att någonting fungerar sämre eller annorlunda efter vår serverflytt är ni välkomna att skriva det här.

Jag har upptäckte följande missar:

- Domänen Mantaray.se är inte ompekad, det sker imorgon klockan 10.00 med upp till åtta timmars fördröjning (TTL). Det innebär att vår supportportal och nyhetsportalen där vi publicerar nyheter inte är online förrän dess.

- Mailen till speedmania.se är inte ompekad ännu.

Jag vet inte om det har med flytten och göra så Martin du får gärna flytta detta inlägg te nånannanstans..

Men jag har upplevt attt 99mac forumet ändrar position.. alltifrån mitten till mer vänster position
vore det inte bättre om det var en bestämt position typ mitten?

Mvh

Martin

99mac ska alltid ligga 80 pixlar ifrån vänsterkanten, finns det några sidor som inte är så?

- Domänen Mantaray är nu rättpekad så att online support och nyhetsrapportering är tillbaka igen.

Ursprungligen av Björnström:

99mac ska alltid ligga 80 pixlar ifrån vänsterkanten, finns det några sidor som inte är så?

Svarar man på ett inlägg så centreras innehållet istället. Det vita fältet på höger sida försvinner också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-08 19:19

Den lilla ikonen för diskussioner man prenumererar på är fellänkad. Nu pekar den på /forum/images/macse/misc/subscribed.gif och så vitt jag kan se ska "macse" bort.

Innehållet "hoppar" efter att det är inläst, och vissa sidor positionerar inte till vänster.

Den här sidan ser rätt positionerad ut när man läser innehållet här. Väljer jag att klicka på FORUM här ovan så ligger den sidan rätt positionerad tills att allt är inläst, då skuttar den in mot mitten. Samma sak gäller om jag väljer DAGENS INLÄGG.

Om jag då går till DAGENS INLÄGG (där sidan skuttar åt höger) och väljer en diskussionstråd, så skuttar den tillbaka åt vänster. En himla massa irriterande hoppande blir det om man, som jag, väljer att utgå från DAGENS INLÄGG. Det verkar helt enkelt som att diskussionstrådar ligger rätt, medan listningar av trådar (FORUM, DAGENS INLÄGG) ligger fel.

Webbläsare: Firefox 0.8

//Mikael

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Innehållet "hoppar" efter att det är inläst, och vissa sidor positionerar inte till vänster.
//Mikael

Har troligtvis att göra med att webläsaren börjar rita upp sidan innan hela css:en är inläst.

Tack för tipsen - jag ska försöka hitta felen. Det ska inte hända eftersom sidans placering bestämms i header & footer (som finns på varje sida). Något skumt orsakar detta.

Jag är inte helt säkert på om detta skedde just i samband med flytten, men när man loggar ut så kommer man först till en sida med meddelandet:

An error occurred while attempting to log you out. Click here to log out.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 10:21

om man kör shiira....åtminstonde hos mig, så sträcker sig den mörka listen (FORUM Inställning FAQ e.t.c.) ca 1,5 cm utanför resten av sidan åt höger. Har säkert inte med uppdateringen o göra utan med Shiira.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-09 08:24

Så här ser det ut i Mac OS 9:

WTF - jag borde skaffa mig en gammal OS 9 burk för testning. Hmm.

  • Medlem
  • 2004-06-19 02:54

Jag hittade att när jag bytte till 99mac orginal färgerna så försvinner reklamen högst upp på förstasidan. Ska det vara så?

1
Bevaka tråden