Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla skärmar på Sawtooth!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade en sladd för DVI-D och anslöt min SyncMaster 181T och anslöt en 21" Studio Display till VGA men får bara bild på SyncMastern!? Går det inte att köra med dubbla skärmar till den här datorn?

Nej, 99% av alla DVI + VGA-kort ger samma signal på båda portarna. Och troligen inte heller samtidigt. Det finns kort med dubbla kort inbyggt så att säga.
Men det bästa i ditt fall är att köpa ett PCI-kort till, om du har en ledig PCI-plats vill säga.

Jag kör dubbla skärmar på min Sawtooth med ett ATI Radeon 8500-kort, dock två VGA-skärmar med den ena kopplad via DVI->VGA-adapter. Kan både välja att köra bildskärmsdubblering eller med olika bild. Men du kanske har ATI Rage-kortet i din och med det vet jag inte om det funkar…

Ja, Radeon 8500 är knappast originalkort i Sawtooth.

Men det är ju ett alternativ för Nilsanders om PCI-kortplatserna tryter.

Funderar på ett ATI Radeon 9000 Pro 128MB AGP (det billigare av de grafikkort de har för AGP på Macoteket). Prisskillnaden mot ATI Radeon 7000 PCI är 400:- så då är det lika bra att köpa ett AGP.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-06-08 22:07
Ursprungligen av Nilsanders:

Funderar på ett ATI Radeon 9000 Pro 128MB AGP (det billigare av de grafikkort de har för AGP på Macoteket). Prisskillnaden mot ATI Radeon 7000 PCI är 400:- så då är det lika bra att köpa ett AGP.

Annars har Palle på PowerPC ett 7000 med 64MB för 980:- inkl moms har ett funkar perfekt även S-video utgången

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-06-13 23:26
Ursprungligen av Kentor:

Annars har Palle på PowerPC ett 7000 med 64MB för 980:- inkl moms har ett funkar perfekt även S-video utgången

Eller så köper man ett ATI Radeon 7000 AGP hos en PC-handlare för 500 kronor och flashar det sjäv. Men då krävs det att man har tillgång till en PC också. Men om man är händig och vill spara några hundringar.

Har det stöd för dubbla skärmar? Kom ihåg att datorn bara har en AGP-plats, så det ersätter isf ditt nuvarande kort.

1
Bevaka tråden