Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Americas Army

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-06-04 15:17

Lästa om AA på förstasidan och tänkte testa det. Problemet är bara att jag (som vanligt) får en sjukt dålig hastighet från MacGameFiles. Ungefär 8 kps och jag har Bredbandsbolaget 10Mbit!

Någon som känner till en lämplig spegel?

Det har alltid tagit hundra dagar att få hem AA. Det är bara att vänta tyvärr. Eller testa någon av de andra speglarna.

  • Medlem
  • 2004-06-04 16:42

Letade igår, men hittade ingen annan. Uppdateringen har stått och tuggat hela dagen, så nu ska jag prova vad som är nytt...!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-05 12:59

testat fragzone.se?
riktigt fina hastigheter därifrån...

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-05 13:00

de hade bara win-versionen :/

mvh
b0bben

Funkar denna bättre? Jag har inte testat själv ännu.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 16:50

JAg laddade ner från http://download.boomtown.net där jag fick en aningen bättre hastighet, 1,2MB/s.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 18:39

Finns en bittorrent fil att ladda ner också, det går rätt fort den vägen.

  • Medlem
  • 2004-06-08 09:35
Ursprungligen av nukethenick:

Finns en bittorrent fil att ladda ner också, det går rätt fort den vägen.

Denna körde jag. Full fart

Finns det en 99mac server någonstans? Vore kul att visa hur superkass man är på nätverksspel

/CX

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:56

Laddade ner AA igår men får det inte att fungera. När jag klickar på ikonen så får jag en badboll som snurrar och snurrar och...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-06-08 09:42

Jag har bara testat AA i ca 10 minuter men jag fick känslan att hårdvarukraven ökat med sisodär 3000% eller nått. Med andra ord så var det inte spelbart längre på min Dual G4 1.42 GHz.

  • Medlem
  • 2004-06-08 10:43
Ursprungligen av Spooky:

Jag har bara testat AA i ca 10 minuter men jag fick känslan att hårdvarukraven ökat med sisodär 3000% eller nått. Med andra ord så var det inte spelbart längre på min Dual G4 1.42 GHz.

Jag har inga nämnvärda problem med en dual G4 867... Man kan inte maxa allt, men tillräckligt bra är det

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-06-08 13:24
Ursprungligen av LucE:

Jag har inga nämnvärda problem med en dual G4 867... Man kan inte maxa allt, men tillräckligt bra är det

Jag kunde köra hyffsat i 800x600 men det var lite väl fult på min 20" Apple Cinema Display. Alla detaljer var på Low. Hmm... kan det varit nått annat som spöka måntro?

Tillägg:
Jag provade igen men nu ställde jag upp detaljerna till VeryHigh och ökade på upplösningen till näst högsta. DÅ FLÖT DET MJUKARE!? Okej, nu är det spelbart men frameraten har sjunkit en aning sedan förra versionen i alla fall.

Senast redigerat 2004-06-08 13:44
  • Medlem
  • 2004-06-12 19:28
Ursprungligen av Spooky:

Jag kunde köra hyffsat i 800x600 men det var lite väl fult på min 20" Apple Cinema Display. Alla detaljer var på Low. Hmm... kan det varit nått annat som spöka måntro?

Tillägg:
Jag provade igen men nu ställde jag upp detaljerna till VeryHigh och ökade på upplösningen till näst högsta. DÅ FLÖT DET MJUKARE!? Okej, nu är det spelbart men frameraten har sjunkit en aning sedan förra versionen i alla fall.

hej
det beror på din skärm, apples cinema skärmar är värdelösa för fps spel, om du har en gammal crt skärm så kan du koppla in den och se vilken skillnad det blir

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-06-13 02:30
Ursprungligen av ErikA:

hej
det beror på din skärm, apples cinema skärmar är värdelösa för fps spel, om du har en gammal crt skärm så kan du koppla in den och se vilken skillnad det blir

Nja... det vill jag nog inte riktigt hålla med om. Eftersom andra FPS-spel som Call of Duty, Rainbow Six eller Soldier of Fortune II helt klart fyller mina krav och behov, inget att klaga på där direkt. Sen kanske det blir snäppet ännu bättre med en CRT, det vet jag inget om, men som sagt till Call of Duty, SoF II och Raven Shield duger skärmen hur bra som hels, tycker jag. Jag tror inte skärmen inverkar så värst mycket på framraten iofs. Om den i ett spel ligger runt 80 och i nästa på runt 20 så tror jag inte skärmen är boven i dramat dirkekt. Som sagt, det blir troligen bättre med en CRT men i det här fallet tror jag den nya fysiken och de grafiska effekterna är anledningen till att den nya versionen kräver mer hårdvara än den tidigare. Sen är jag lite rädd för att dessa förändringar har blivit lite sämre genomförda i Macversionen än PCns dito. Men då spekulerar jag bara.

  • Medlem
  • 2004-06-13 02:40
Ursprungligen av Spooky:

Nja... det vill jag nog inte riktigt hålla med om. Eftersom andra FPS-spel som Call of Duty, Rainbow Six eller Soldier of Fortune II helt klart fyller mina krav och behov, inget att klaga på där direkt. Sen kanske det blir snäppet ännu bättre med en CRT, det vet jag inget om, men som sagt till Call of Duty, SoF II och Raven Shield duger skärmen hur bra som hels, tycker jag. Jag tror inte skärmen inverkar så värst mycket på framraten iofs. Om den i ett spel ligger runt 80 och i nästa på runt 20 så tror jag inte skärmen är boven i dramat dirkekt. Som sagt, det blir troligen bättre med en CRT men i det här fallet tror jag den nya fysiken och de grafiska effekterna är anledningen till att den nya versionen kräver mer hårdvara än den tidigare. Sen är jag lite rädd för att dessa förändringar har blivit lite sämre genomförda i Macversionen än PCns dito. Men då spekulerar jag bara.

hej
whatever, som gammal hardcore gamer på pc vet jag att tft inte duger till fps spel, så är det, och det gäller särskilt apples cinema skärmar
först nu har det börjat komma skärmar med oo time på under 20ms, en livsviktig sak om man spelar fps

  • Oregistrerad
  • 2004-06-08 14:25
Ursprungligen av LucE:

Jag har inga nämnvärda problem med en dual G4 867... Man kan inte maxa allt, men tillräckligt bra är det

på min 1ghz dual på 10.3.3 så får jag typ..6-8 fps på de nya banorna. med 800x600 upplösning på en cinemadisplay 22 och allt satt till ultra low. ospelbart. flyter därmot grymt bra på min G5 2ghz. förutom att ljudet spökade ordentligt efter uppdateringen och jag fick använda en gammal systemfil för det.

Om vi 99macare kan tänkas ta en match nån gång så ska jag ta hem det.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-06-08 14:15
Ursprungligen av Ductic:

Om vi 99macare kan tänkas ta en match nån gång så ska jag ta hem det.

Vore kul, frågan är serverbiten bara. Tydligen inte helt lätt att sätta upp en server.

Ursprungligen av Spooky:

Vore kul, frågan är serverbiten bara. Tydligen inte helt lätt att sätta upp en server.

Ajdå. Tyvärr har jag inte min studentuppkoppling tillgänglig annars hade jag försökt få igång det. Har mycket tid ledig denna vecka och så länge vädret är dåligt…

Ni som säger att ni sitter på dual, har ens AA stöd för det eller lirar den på en processor ändå?

Ursprungligen av Spooky:

Vore kul, frågan är serverbiten bara. Tydligen inte helt lätt att sätta upp en server.

Det har du alldeles rätt i. Det är snarare busenkelt Så länge man inte kräver några specialinställningar och är nöjd med att banorna inte växlas automatiskt så är man igång och spelar på minuten. Finns ett program för det. Hinner inte skriva om det just nu, men om ingen annan gör det så återkommer jag med adress.

Programvaran för att starta servern har det fantasifulla namnet QuickServer.

Måste man lägga upp ett konto för att spela AA? PÅ hemsidan är register funktionen stängd, och så varit i flera dagar...

/CX

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-08 23:16
Ursprungligen av Charles Xavier:

Måste man lägga upp ett konto för att spela AA? PÅ hemsidan är register funktionen stängd, och så varit i flera dagar...

/CX

Så som jag har förstått det hela så är det så ja. Man måste klara av training som då ska registreras på ditt konto hos AmericanArmy.com. Jag är också mäkta irriterad över att registeringssidan visar texten "We're sorry, but the Account Management system is currently closed for maintenance.". Vill också registera mig så att jag kan gå vidare från prickskyttet.

Jag körde version 2.0 på min Alubook 1ghz 64mbVram, och det flöt ganska bra på maxupplösning och allt på very low, men iom version 2.1 upplever jag att spelet flyter segare. Har fått gå ner till 600X800. En annan sak jag märkt, är att spelet saggar och går trögt typ dom två första omgångarna på varje bana, men sen börjar det flyta på bättre. Vet inte vad detta beror på, men det är nästan alltid så, att jag måste dra igenom banan 2-3 ggr innan det börjar flyta.

Jag har blivit helt och hållet beroende av spelet. Det är typ första gången jag över huvud taget spelar on-linespel, och jag har heller inte varit särskilt glad i FPS-spel, men AA är helt klart ett av dom roligaste spel jag någonsin spelat.

Roligaste banorna är (enligt mig) Bridge Crossing (som defense) och Collapsed Tunnel och Weapons Cache (som assault) Jag är skitdålig på spelet, men börjar så smått att lära mig. Än så länge är min taktik att hitta ett bra lag att gå med i, och sedan hålla mig lite bakom dom riktigt "hårda grabbarna" och understödja dom.

Läste på AA:s forum att inloggsidan skulle öppna idag (8juni) igen. Det skall tydligen uppdateras, sen lär det finnas ett fusk för att få gratis honour, som också skall bort.

mvh Gleisner Alias DaddyLongLeg

Nu har jag lagt upp mig ([99] Charles Xavier, hälsa gärna om ni träffar på mig). Någon som vill ta en dust mot en 99macare alt. spela i team? Kuligast vore en 99mac server; har tyvärr inte hårdvara att sätta upp en sådan med.

/CX

Jag kan köra det på min Pb 1.25 i 1024*768 med normal/high utan problem

Har börjat spela lite och det är helt klart spelbart. Riktigt kul är det med

Hur lång tid tar det att gå igenom hela tränings programmet? Jag gett AA en redig chans ett par gånger, men har alltid tröttnat på att training/tutorial delen i början var så lång så jag har aldrig gjort klart den...

... fast kanske bara jag som är en rastlös soldat?

Bevaka tråden