Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTMS Euro 15 juni.

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 14:11

Ja, vad kan det annars som man ska presentera?
http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?NewsID=8839

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 14:50

Låter spännande! Vad skulle de annars presentera i London den 15 juni?
Verkar vara ett trovärdigt rykte! Skoj!
Ska bli roligt att testa... vi får väl se vilket pris skivbolagen har tvingat fram.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 16:47

Har dåliga vibbar av att priset per låt kommer att bli ett skämt. Hoppas jag har fel...

Det är ju det jag tror också... det kommer inte bli 99 cent skulle jag tro, alltå c:a 7 kr utan snarare det tredubble eller nåt. Sedan kan skivbolagen säga "Titta det fungerar inte att sälja musik via internet".

Det måste vara svårt för dom att ta beslut i panik.

Men vi får hoppas på ett vettigt pris. Jag är aningen skeptisk att köpa kodad musik med DRM-skydd.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 16:55
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är ju det jag tror också... det kommer inte bli 99 cent skulle jag tro, alltå c:a 7 kr utan snarare det tredubble eller nåt. Sedan kan skivbolagen säga "Titta det fungerar inte att sälja musik via internet".

LOL! Du skrev det jag tänkte...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:03
Ursprungligen av DaPhox:

LOL! Du skrev det jag tänkte...

samma här! haha...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:00

Sälv köper jag nästan alla mina CDs 2nd hand på/runt St Eriksplan för mellan 80-120:-, ibland faktiskt innan de kommit ut i butik..., (mycket jazz & sånt som många butiker knappt tar in). Då är det konvolut & "CD-ljud"! Personligen skulle jag kunna tänkas köpa en låt via itms OM den låg mellan 5-10:- och INTE hade DRM. Så det lär väl inte bli nån...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 17:03

Om skivbolagen sätter för höga priser så biter dom sig ""åter igen"" själva i svansen,,, ITMS är nog ett av de få ljusen dom kan se i sina mörka tunnlar,,,

Dom vet,,, Vi vet,,,, att deras tid snart är över..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:05
Ursprungligen av Fredric:

Om skivbolagen sätter för höga priser så biter dom sig ""åter igen"" själva i svansen,,, ITMS är nog ett av de få ljusen dom kan se i sina mörka tunnlar,,,

Dom vet,,, Vi vet,,,, att deras tid snart är över..

min gissning är att alla stora bolag lägger ner sina sverigekontor och har nån konsult på plats. allt nytt kommer att plockas upp av "småbolagen".
och det kanske inte är helt fel, vad vet jag...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:14
Ursprungligen av grismasken:

min gissning är att alla stora bolag lägger ner sina sverigekontor och har nån konsult på plats. allt nytt kommer att plockas upp av "småbolagen".
och det kanske inte är helt fel, vad vet jag...

Det vore faktiskt inte alls dumt. Jäklars vad skivbolagen skulle spara/tjäna på det...

Missförstå mig inte, har faktiskt inget alls emot skivbolagsjättarna (alla mina plattor kommer från dem), men de europeiska är väldigt ofta TOTALT odugliga...

Ursprungligen av DaPhox:

Det vore faktiskt inte alls dumt. Jäklars vad skivbolagen skulle spara/tjäna på det...

Och så skulle dom skylla att dom tvingas lägga ner kontor på grund av att alla laddar ner musik...

Skämt åsido. Det är prisvärt först vid 10kr / låt. Men jag är faktsikt rädd för att priset kommer att hamna på ca 15 kr. / låt bara på grund av att de europeiska filialerna tror att dom kan ta ut ett sådant pris.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 18:32
Ursprungligen av grismasken:

min gissning är att alla stora bolag lägger ner sina sverigekontor och har nån konsult på plats. allt nytt kommer att plockas upp av "småbolagen".
och det kanske inte är helt fel, vad vet jag...

Det brukar väl gå i sådan vågor…
(Factory, Creation… etc…)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:10

Tror faktiskt att priset MÅSTE under 10, typ 9.90 för att det ska funka här. Tror dock att "europajättarna" har helt andra tankar. Av erfarenhet vet jag att de kan vara mycket girigare/snålare/dummare än de amerikanska bolagen. BMGs priser & skivor, förhållandet EU/US är inget annat än rena rama skämtet...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 18:30
Ursprungligen av DaPhox:

Tror faktiskt att priset MÅSTE under 10, typ 9.90 för att det ska funka här.

Det kan nog bli 99cent / 9:90 - men plus moms…

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 18:40
Ursprungligen av Pär:

Det kan nog bli 99cent / 9:90 - men plus moms…

En bra/logisk gisnning. Tyvärr alldeles för dyrt för mig i.a.fall...

Jag drar till med att bolagen "avrundar" till 15:-

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är ju det jag tror också... det kommer inte bli 99 cent skulle jag tro, alltå c:a 7 kr utan snarare det tredubble eller nåt.

Ursprungligen av Pär:

Det kan nog bli 99cent / 9:90 - men plus moms…

Jag har för mig att jag läst (men har inte var någon länk just nu) att det tänkta priset inte skulle vara 0.99 € utan typ 1,29 €, vilket lät väldigt tråkigt. Men det var bara ett rykte och jag har som sagt inte riktigt koll på var jag läste det.

Postar den här också....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 17:21
Ursprungligen av Leftrustle:

Postar den här också....

hhum jag kommer att vara i London den 15,, får väl kalla sig för nyhetsfotograf och smyga in på releasen

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 18:31
Ursprungligen av Fredric:

hhum jag kommer att vara i London den 15,, får väl kalla sig för nyhetsfotograf och smyga in på releasen

Borde väl 99mac kunna ordna en ackreditering mot att en nyhet med bilder skrivs…
Tycker jag Men hör med bossen.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 17:28

Hoppas det blir ett nytt itunes också...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 19:08
Ursprungligen av DaPhox:

Hoppas det blir ett nytt itunes också...

Tror jag inte kommer. Vad är det du saknar i iTunes 4.5? Eller är du bara versionskåt

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 19:13
Ursprungligen av acke:

Tror jag inte kommer. Vad är det du saknar i iTunes 4.5? Eller är du bara versionskåt

Absolut ingenting. Men det vore kul! Allvarligt är det faktiskt en grej jag skulle önska ganska mycket: AAC-kodning med "äkta" VBR-kodning där man kan ställa en ungefärlig "kvalité" på filerna, t.ex. "transparent" el. nåt sånt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 20:15
Ursprungligen av acke:

Tror jag inte kommer. Vad är det du saknar i iTunes 4.5? Eller är du bara versionskåt

Airtunes kanske

Ja det måste vara "nästan" gratis om man ska köpa musik, varför ska man betala överhuvudtaget... kan man undra. Jag snor för min del mjölken i min butik o tala inte om filen med blåbär som räcker två dar och som kostar kring 10:-. Jag snor den med. Inte fasiken ska jag betala de överpriserna.

Nej allt som jag tycker är för dyrt, det snor jag.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 19:07
Ursprungligen av draags:

Ja det måste vara "nästan" gratis om man ska köpa musik, varför ska man betala överhuvudtaget... kan man undra. Jag snor för min del mjölken i min butik o tala inte om filen med blåbär som räcker två dar och som kostar kring 10:-. Jag snor den med. Inte fasiken ska jag betala de överpriserna.

Nej allt som jag tycker är för dyrt, det snor jag.

Varför snor du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 19:11

Mamma sa att man inte får sno saker..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 19:14

Men...jag förstår mig inte på de som tycker att 10 kr/låt är för dyrt. Säg att en CD har 10 spår. Alltså borde en CD komma att kosta ungefär 100kr. Är det "för dyrt" med tanke på att en ny CD idag kostar 179kr? Om det inte vore så att man kan ladda ned musik gratis så skulle alla tycka att det var otroligt billigt, nästa 45% off bara sådär. Tycker man ska erkänna rakt ut att gratis är gott och att man passar på. Inte skylla sig snålhet på andra!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-07 19:18
Ursprungligen av acke:

Men...jag förstår mig inte på de som tycker att 10 kr/låt är för dyrt. Säg att en CD har 10 spår. Alltså borde en CD komma att kosta ungefär 100kr. Är det "för dyrt" med tanke på att en ny CD idag kostar 179kr? Om det inte vore så att man kan ladda ned musik gratis så skulle alla tycka att det var otroligt billigt, nästa 45% off bara sådär. Tycker man ska erkänna rakt ut att gratis är gott och att man passar på. Inte skylla sig snålhet på andra!

Läste du vad jag skrev tidigare i tråden?

Varför skriver du & draags om nedladdning/kopiering?

Bevaka tråden