Vi har ett problem på jobbet jag blivit utsedd att lösa. Följande gäller:
Vi har en "bibel" med Word-dokument som är kopplade till varandra genom Visual Basic Macron. Denna bibel har vuxit med åren och är nära 800 dokument stor nu. Problemet vi har är att det tar en väldans tid att skriva ut dessa. Tiden ligger också mycket på personalnivå då man manuellt måste öppna varje dokument, säga "ja, jag vill använda macron", gå till print och skriva ut.
Min fundering är om man kan automatisera själva utskriften på något vis. Det är en person som utvecklar bibeln medan andra vill skriva ut referens dokument från den på en helt annan plats än där den utvecklas.
Mina funderingar är om det går att koppla ett Apple Script till en mapp som skriver ut alla filer i mappen. Jag antar det är bäst att personen som utvecklar bibeln av dokument skriver ut PDF:er och skickar till personen som skall granska dessa. Problemet idag är som sagt att han som skall granska måste sitta i flera timmar med att bara öppna och skriva ut alla dokument.
Det funkar utifrån mina tester jäkligt risigt att bara "droppa" dokument på en skrivbords skrivare ("dock skrivare" nudå ). Den gör precis som den känner för gällande formatering av sidan och hanterar ex. Word-filer lite mysko.
Alternativet vore om man kunde "flytta över" en skrivarkö från maskinen personen utvecklar på till en annan.
Alla maskiner inblandade kör OSX 10.3 och Office X eller Office 2004.