Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skall man vänta med inköp av Powerbook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Funderar på att köpa en 15" Powerbook. Skulle ju dock vara trist att köpa en nu, om det kommer en uppdaterad version inom några månader. Är det någon här som har koll på när uppdateringarna väntas komma, och vad de i sådana fall förväntas vara av för typ?

/Arthur

Du ska köpa en dator... det går inte att tänka så för då kommer du aldrig kunna köpa en dator för en ny dator är alltid runt hörnet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 12:32

Arthur, willkommen bei uns!

Vissa tror att det snart kommer g5-baserade Powerbooks, men å andra sidan var det inte längesedan som Powerbook G4 uppgraderades och jag tycker därför att det är ett gyllene tillfälle att switcha.

Oavsett om de kommer eller inte så lär de inte gå att köpa dem på minst ett halvår här hemma i Svedala. Så har det i alla fall varit de senaste gångerna Apple släppt nytt. Behöver du en ny dator, så ska du inte tveka att köpa idag.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-07 14:46

Jag skulle inte tveka en sekund för Powerbook G4 är en underbar dator,, sen så tar det nog sin tid innan PB G5 kommer,,, och även om den skulle släppas inom 6-12 mån så skulle inte jag vilja köpa den första utgåvan,, med alla ev barnsjukdomar det kan innebära..

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-06-07 15:09

Vill du ha koll på när senaste updateringar kom, kan du kolla här: http://buyersguide.macrumors.com/

1
Bevaka tråden