Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5

Tråden skapades och har fått 319 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur ska man klämma in en G5:a i den där kalotten?

Den var visserligen ganska snygg, men… Jag är skeptisk

  • Medlem
  • 2004-06-05 00:13

mkt skeptisk, tack och lov så gissar folk ofta helt fel. (ni minns väl den skrynkliga bilden på PM G5 som cirkulerade? den såg riktigt tråkig ut... verkligheten var nåt helt annat.)

  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 00:30
Ursprungligen av Ma:

mkt skeptisk, tack och lov så gissar folk ofta helt fel. (ni minns väl den skrynkliga bilden på PM G5 som cirkulerade? den såg riktigt tråkig ut... verkligheten var nåt helt annat.)

Fast den var ganska lik det som blev G5

/e

  • Medlem
  • 2004-06-05 00:43

nja, den jag tänkte på var till viss del randig och på nåt vis tyckte jag att den var beige till färgen (som gamla PM:ar, men kortet var svart-vitt), inte mycket som påminde om det rivjärn som sen lanserades.... vad jag kan minnas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 01:43

Apple skulle aldrig släppa en maskin med skruvskallar på fronten.

Varför inte? Det har de på PowerBook Alu iaf.

Vad gäller utrymmet: får man plats i en PowerBook får man plats i den lådan.
Jag tycker det var klart schysst. Men tyvärr är sannorlikheten att Apple kommer i närheten mycket liten.

Oj vilken skön idé att passa ihop foten till en skärm med en låda på det sättet, men det lär ju aldrig hända. Apple kommer inte att designa sin pro-skärm med utgångspunkt i iMacen.

nix, bara fejk. inge verklighetsförankring där inte-

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-05 11:11

Sann eller inte, snygg var den i allafall )

Det är väl aldrig någon som sagt att det skulle finnas någon verklighetsförankring. Framgår ju klart och tydligt att det är någon designstudent som lekt med fantasin.

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Det är väl aldrig någon som sagt att det skulle finnas någon verklighetsförankring. Framgår ju klart och tydligt att det är någon designstudent som lekt med fantasin.

Ja (?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 16:00

Hur fan kan den hålla balansen? När "hårddisken" är "inkopplad" så är juh botten konvex.
Man blir alltid lika glad när folk har missupfattat design; fösta hand funktionalitet, andra hand utseende skall det vara.
<dum_liknelse>
Vad skulle en "Världsfreds-knapp" göra för nytta om den satt på insidan av ett chassi?
</dum_liknelse>

Ursprungligen av Netzach:

Hur fan kan den hålla balansen? När "hårddisken" är "inkopplad" så är juh botten konvex.

Nu förstår jag inte. Vad är det som säger att något är konvext eller konkavt i botten på iMacen.
Möjligen misstar du "reflektionerna" för att vara själva datorn. Skärmen har ju stöd med hjälp av ringen som är i botten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 21:30
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Nu förstår jag inte. Vad är det som säger att något är konvext eller konkavt i botten på iMacen.
Möjligen misstar du "reflektionerna" för att vara själva datorn. Skärmen har ju stöd med hjälp av ringen som är i botten.

Du har rätt. Märke inte att det var en reflektion. Pinsamt... He he

Snygg!
Om den nuvarande iMacen kallas lamp-skärmen så blir det väl kastrull-locket för den där då...

  • Medlem
  • 2004-06-05 21:10
Ursprungligen av Errol Garner:

hej

ser väldigt pc-aktigt ut, får mig att tänka på hp datorer

Ursprungligen av ErikA:

hej

ser väldigt pc-aktigt ut, får mig att tänka på hp datorer

Väldigt PC-aktig ? Visa gärna en PC HP eller annan som ens är i närheten av den här designen , jag har aldrig sett någon iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-06 11:17

Ponera att det kommer en ny iMac på WWDC. När i sin tur tror ni att den levereras?

Med tanke på hur länge iMac G3s design var kvar tror jag att dagens iMac-design kommer att bestå ett tag till. Att de lyckas stoppa i en G5:a är nog ingen omöjlighet. Dessutom känns det mer troligt att en ny PowerMac G5 (Pro-maskin) lanseras på WWDC än att en iMac (Konsumentmaskin) lanseras.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-06-06 11:37

Man vet ju aldrig. Apple överraskar ju varje gång det kommer en ny design. Om det är någon som kan design så är det väll dom.
Med tanke på hur mycket det går att få in i skalet på en P-book så är det nog inte omöjligt att gära en plattare iMac.

Nuvarande iMac G4-designen är ju inte direkt utsliten/uttjatad än. Eller?

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Nuvarande iMac G4-designen är ju inte direkt utsliten/uttjatad än. Eller?

Det tycker jag verkligen. Var det inte januari 2001? Men jag är rädd att Apple tycker den håller ett tag till.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-06-06 19:37
Ursprungligen av Jonas Mellander:

Nuvarande iMac G4-designen är ju inte direkt utsliten/uttjatad än. Eller?

Jag tycker inte det och tycker den är snyggare än den gamla modellen. Problemet är ju snarare att dagens iMac vs. gårdagens G3:or inte sålt särskilt bra. Något som mycket väl kan tala för ett byte av utseendet.

Själv hoppas jag möjligen på att det kommer en variant att bygga om G4 iMac till G5 för en billig peng (hahahaha ) och att det ska vara så lätt att göra att om jag klarar det, dvs typ sätta i ram-minne (hohohoho )

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-06 21:57

Eller varför inte en iFruit, http://homepage.mac.com/giantmike/ifruit.html ?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2004-06-06 22:08
Ursprungligen av Loranga:

Eller varför inte en iFruit, http://homepage.mac.com/giantmike/ifruit.html ?

Intresant design.

  • Medlem
  • 2004-06-07 00:02

Ja den där från Spymac är fake. Läste på forumet där för ett tag sedan där kreatören hade postat bilden.

Kom inte eMacarna innan nya iMacarna sist? Det kanske de gör igen. Jag tror att nästa iMac kommer vara bra mycket större än dagens.

Ursprungligen av Laseranders:

Kom inte eMacarna innan nya iMacarna sist? Det kanske de gör igen. Jag tror att nästa iMac kommer vara bra mycket större än dagens.

Hoppas inte det iMac G4 basen är ju faktiskt rätt stor irl.

Om inte ...

Ursprungligen av Laseranders:

Kom inte eMacarna innan nya iMacarna sist? Det kanske de gör igen. Jag tror att nästa iMac kommer vara bra mycket större än dagens.

Apple har av Toshiba avslöjats som storköpare av 60Gb minidiskar. Låt säga att de inte skall i iPod utan i iMac. Då finns kanske plats för en G5a med en tyst jätte-fläkt.

Bevaka tråden