Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installerar jag SIMS utan MacOS9?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade nyligen installerat om allt i datorn och flickvännen ville att jag skulle installera sims igen.
Nu är det så att spelet måste installeras i 9.an och eftersom jag inte installerat den före 10.an så går det tydligen inte.

Kan jag komma runt detta på något sätt?

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-06-04 01:33

Be nån kompis skicka filerna: System och Finder som ligger i deras OS9 mapp över iChat...
ca 20 megabyte i storlek.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-04 08:30

Va? Nä, det ska inte vara några problem att installera Mac OS 9 innan Mac OS X. Har jag själv gjort några gånger.
Vad är det som inte går? Öppnas inte classic?

Ursprungligen av Rajje:

Va? Nä, det ska inte vara några problem att installera Mac OS 9 innan Mac OS X.

Jag kanske var otydlig MacOS X finns redan på datorn. Det är 9:an jag vill ha in, och jag har ingen lust att installera om X.

Ursprungligen av mdlarsson:

Jag kanske var otydlig MacOS X finns redan på datorn. Det är 9:an jag vill ha in, och jag har ingen lust att installera om X.

Du har redan fått svar på din fråga. Läs hela kommentarskedjan igen.

Om man har en någorlunda modern mac med en återställningsskiva som har OS X på sig så kan man stoppa in den och återställa enbart OS 9.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Om man har en någorlunda modern mac med en återställningsskiva som har OS X på sig så kan man stoppa in den och återställa enbart OS 9.

Fast det är ju just det jag vill undvika.

Ursprungligen av mdlarsson:

Fast det är ju just det jag vill undvika.

*suck*

Vi tar det igen då, men med fet stil den här gången så kan du inte missa det:

Om man har en någorlunda modern mac med en återställningsskiva som har OS X på sig så kan man stoppa in den och återställa enbart OS 9

Notera orden "enbart OS 9".

Man kan inte komma runt att installera The Sims i Mac OS 9. Man måste ha Classic installerat.

Så ovanstående tips är nog enda lösningarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-04 14:59

Kan inte detta vara något?

Försökt läsa mig fram om kravet på OS 9 är borta, men har inte lyckats hitta något svar!
Men det kan väl vara värt ett försök!?

The Sims Mac OS X Patch (1.1.5)

Citat:

The Sims Mac OS X Patch (1.1.5)
Download from MacGameFiles* (1.8MB)

Information
.Makes The Sims Mac OS X compatible
.Bug fixes

Patch Requirements:
.Mac OS X
.Full retail version of The Sims

1
Bevaka tråden