Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sopor i eposten - filtrering önskvärd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått stora problem med att Windowsanvändare skickar en massa sopor till mig, d.v.s virus. Det är dessutom för mig helt okända användare.

Jag skulle behöva något form av filtrering, gärna i mailprogrammet som gör att mail med bifogade filer av viss typ automatiskt raderas. Jag har tidigare tipsats om SpamAssasin men installationsrutinerna där fick mig att ge upp, dessutom framgår det inte vilka filtreringsmöjligheter som finns.

Vad jag behöver är helt enkelt möjlighet att blockera alla mail med attachments av typen:

.scr
.pif
.exe
.bat

Det är oerhört irriterande att få sådana mail i lådan varje dag, flera gånger om dagen.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-03 20:51

Nyttjar du mail.app?
Lär upp det då…

Jag håller på att lära upp det, får väl se hur det blir.

Men jag efterlyser fortfarande ett rent filterprogram som raderar alla mail med ovanstående attachments direkt.

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Jag håller på att lära upp det, får väl se hur det blir.

Men jag efterlyser fortfarande ett rent filterprogram som raderar alla mail med ovanstående attachments direkt.

Mac.se dödar dom där filtyperna innan dom når ditt konto. Går dessutom att använda med vilken epostklient du vill (både mac och pc). Du får 50MB lagringsyta för mail och du kan välja dittnamn@mac.se som epostadress.

Registrera dig nu så hinner jag aktivera kontot innan går och lägger mig.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-06 11:34
Ursprungligen av Björnström:

Mac.se dödar dom där filtyperna innan dom når ditt konto.

Jag har mac.se men fick idag ett mail med .pif-fil. Detta mail som heter Re: documents (tror jag) har drabbat min mamma innan mig. Hon får ungefär 5 st om dan. Alltid från olika mottagare.
Nu har jag fått mitt första.

Har precis satt igång SPAM-funktionen i Entourage 2004 och den verkar funka. Man får kombinera den med en regel för att få det riktigt smidigt. Har du Office kan det ju vara värt ett försök.

Det går iaf att göra en regel som tar vissa typer av bifogade filer och flyttar eller tar bort mailet.

1
Bevaka tråden