Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacWorld Expo i Boston ingen succé

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När IDG valde att flytta MacWorld Expo ifrån New York till Boston blev Apple minst sagt förbannade. Steve Jobs älskade tanken på att Apple skulle dominera "the Big Apple" i några dagar - Boston kändes inte lika hett.

Resultatet blev att Apple hoppade av MacWorld Expo, och då följde dom flesta andra stora leverantörer samma spår. Kvar finns en liten pyttemässa med strax över 40 utställare varav vi känner till ungefär hälften: Belkin, Quark, Xerox, Harman Kardon och Sonnett är några av höjdpunkterna och då förstår ni hur roligt det kommer bli att åka till Boston.

Det känns som om WWDC har tagit över rollen som MacWorld Expo haft under många år - vi hoppas på många nyheter strax efter midsommar! 99mac kommer ha minst en man på plats - Viktor Glemme tar med sig digitalkameran i år.

Här hittar du utställarlistan

Ursprungligen av Björnström:

När IDG valde att flytta MacWorld Expo ifrån New York till Boston blev Apple minst sagt förbannade. Steve Jobs älskade tanken på att Apple skulle dominera "the Big Apple" i några dagar - Boston kändes inte lika hett.

Resultatet blev att Apple hoppade av MacWorld Expo, och då följde dom flesta andra stora leverantörer samma spår. Kvar finns en liten pyttemässa med strax över 40 utställare varav vi känner till ungefär hälften: Belkin, Quark, Xerox, Harman Kardon och Sonnett är några av höjdpunkterna och då förstår ni hur roligt det kommer bli att åka till Boston.

Här hittar du
utställarlistan

Lite tidigt att skriva att Boston inte blir någon succe det finns ju en möjlighet att det blir första breda visningstillfället för en hel del nya appleprodukter vilket lär dra en hel del folk. Och några utställare till lär det ju bli , det ryktas om ruskigt fördelaktiga villkor för nya utställare och för Apple som tydligen skulle få ställa ut gratis , låter som ett erbjudande dom flesta inte skulle tacka nej till. Boston är ju dessutom en ganska viktig marknad för Apple.

Vi får väl se - om inte Adobe, Macromedia. Sony eller Apple kommer så brukar inte mässorna vara så roliga

Titta på Apple Expo - där brukar man nöja sig med Applemontern...

Ursprungligen av Björnström:

Vi får väl se - om inte Adobe, Macromedia. Sony eller Apple kommer så brukar inte mässorna vara så roliga

Titta på Apple Expo - där brukar man nöja sig med Applemontern...

Vi vet ju hur rolig mässan är med Adobe, Macromedia, Sony och Apple.
Vågar inte tänka på hur den blir utan, hemska tanke.

Fan ta dom om dom dissar MacWorld Expo i San Francisco också nu när jag har planerat att åka dit!

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Fan ta dom om dom dissar MacWorld Expo i San Francisco också nu när jag har planerat att åka dit!

Det lär dom inte göra eftersom Apple i princip är San Francisco baserade.

  • Medlem
  • 2004-06-03 12:37

Lite töntigt av Apple att hoppa av. Vad är det för fel på Boston? Det är ju fint nog för världens mest välrenomerade skolinstitut.

Jag tycker att Apple ska ta alla goda möjligheter de kan när det gäller exponering...
Hoppas eventet i Boston blir lyckat trots att inte Apple finns på plats.

Otroligt nog ser det ut som om 99mac (jag och mats) kommer finnas på plats i Boston trots allt. Någon annan som åker?

Ursprungligen av Björnström:

Otroligt nog ser det ut som om 99mac (jag och mats) kommer finnas på plats i Boston trots allt. Någon annan som åker?

Kanske fel rubrik på den här tråden för att locka med sig folk till Boston.
Jag tror dock som sagt att det kan bli en intressant mässa även om flera av de största som Adobe ex. inte kommer. Vilket iofs gör att det blir mer tid för att skapa kontakter med de mindre up'n'coming utställarna.

Apple och SJ tycker säkert att Boston är jättetrevligt och så (det är det), men finessen med New York City är att det där finns en monsturös koncentration av mediaföretag som kan bidra med en hel del gratispublicitet. Jag vet inte så noga varför IDG absolut ville flytta till Boston, förmodligen var det för att man fick välidgt bra villkor för arrangemanget där.

1
Bevaka tråden