Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3D Spel som är "ok" på en G4/400

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Well. Har en G4/400 med 512 Mb ram, Geforce 2 MX 64 MB..
Ingen värsting burk direkt. UT 1 fungerar schysst, Sims 1, Quake 3 likaså. Lyckade till och med köra Halo med allt på det lägsta.. Haha, även om det inte var vackert.. Så gick det tameattan.

Några andra tips?

Moddar till ovan nämnda spel?

Annars har du ju Rainbow Six-spelen

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-05-26 02:22

Warcraft 3 borde fungera i OS9...
Starcraft går nog också att lira
Quake 1 & 2
AOE2

kommer inte på några fler

Ghost Recon och Desert Siege (är väl inte rainbow six?) gick i alla fall rätt hyfsat på min iMac G3 400 (8mb V-ram) med 600x800 och allt på lägsta. Attans roliga spel som jag rekommenderar!

Marathon-serien och Wolfenstein 3D

Rtcw

Return to Castle Wolfenstein körde jag på min G4 - flöt ganska OK, faktisk. OK, det blir inte överdrivet snuggt, och det hackar ganska bra på vissa ställen men man får inte vara så kräsen med sin gamla G4a! Ett tips är att välja "recomended" på grafikinställningarna - trots att den då använde bättre grafik än jag ställt in innan flöt spelet bättre då!

Sin Gold som faktiskt är ett riktigt kul spel och grafiken är "tillräckligt" bra. Marathon som jag älskade och fyllde GB av håddiskar med olika varianter av Evil var en av de bästa är nu helt enkelt för fult, tyvärr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-03 10:45

Summoners, Dungeon Siege, Fallout 2 och Another War funkade på min bärbara.

1
Bevaka tråden