Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mus MacMice

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 21:43

Hej

Ska köpa en mus till min powerbook och funderar på MacMice (se länk nedan). Är det någon som har erfarenheter av den eller kan rekomendera någon annan?

http://www.macmice.com/themouseal.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 22:13

Den fungerar bra men är lite plastig. Titta på Macally iceMouse också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 23:08

Jag avråder ifrån MacMice. Det är väldigt obekvämt att båda knapparna sitter ihop - man trycker ofta på fel knapp etc. Det enda bra med den är att den är snygg, fast efter lite användning så har den blanka ytan blivit full med fettfläckar och då är den inte så snygg heller...

Jag tycker att Logitechs möss har väldigt bra form och deras trådlösa verkar ha låg "latency". Kensington hade även nån smart mus med ett scrollhjul som fungerade ungefär som en pekplatta. Och Microsoft har möss med scrollhjul som kan scrolla åt sidan, fast MS-mössen är alleles för tjocka och stora (för mig, men det är ju väldigt olika).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 23:29

Jag kör med en Macally iOptiNet, alltså samma sak som Macally iceMouse fast genomskinlig och med löstagbara skal istället för helvit. Har köpt en Macally iceMouse också att ha i serverv. Jag tycker att Macallys möss är idealiska.

Den vita musen från MacMice är OK men är lite smäckigare. En annan irriterande sak är att det kryper in smuts under skalet på den. Inte så fräscht.

Logiteck gör bra möss, men varför är svansarna så otroligt långa på dem? Det är mycket smartare med en kort sladd plus förlängningskabel.

Microsofts möss verkar vara helt OK, men jag har inte testat dem.

1
Bevaka tråden