Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte åt Fileplanet

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-02 19:36

Hur kan det komma sig att jag inte kommer in på adressen www.fileplanet.com med varesig safari eller explorer? Har testat med PC och då kommer jag in. En annan här på forumet testade med sin mac och kom in!? Vad är fel med min dator? Har aldrig varit med om något liknande... Har varit så nu i över en månads tid...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-02 20:05

Du kan ju ha blivit portad, dvs nån har av någon anledning blockerat dig från access. Jag har själv blockerat massor med IP:n på olika sajter eftersom "obehaglig trafik" kommit från dessa IP. Tyvärr är adresserna ofta lånade från oskyldiga krakar, så effekten av blockeringen är minst sagt chansartad. Kanske har nån "lånat" ditt IP, spammat sajten (eller använt deras formmail för att skicka spam), och så har sajtens webbmaster blockerat dig...

Men om du har PC:n på samma IP, så stämmer ju inte den teorin förstås....

  • Medlem
  • 2004-06-02 20:15

Men om jag har dynamisk ip så har jag väl inte samma ip adress nu som då eller???

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-06-02 20:32
Ursprungligen av moog:

Men om jag har dynamisk ip så har jag väl inte samma ip adress nu som då eller???

Jodå, man får normalt tillbaka samma IP adress när man ansluter på nytt. Routern som delar ut IPnr kommer ihåg din MAC-adress (Ethernet-kortets serienr) och baserat på det ger dig i allmänhet tillbaka ditt gamla IPnr om det är ledigt.

Ursprungligen av Gunnar B:

Jodå, man får normalt tillbaka samma IP adress när man ansluter på nytt. Routern som delar ut IPnr kommer ihåg din MAC-adress (Ethernet-kortets serienr) och baserat på det ger dig i allmänhet tillbaka ditt gamla IPnr om det är ledigt.

Om det inte är modemanslutning det gäller dock.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-06-02 21:51
Ursprungligen av moog:

Men om jag har dynamisk ip så har jag väl inte samma ip adress nu som då eller???

Inte en susning. Andra som vet mer har svarat. Jag bara chansade med mitt förslag eftersom det var det enda rimöliga jag kom på.
Har du förresten Macen o PC:n på samma ställe?

  • Medlem
  • 2004-06-02 20:53

bredbandsbolaget.

Ursprungligen av moog:

bredbandsbolaget.

Då har du dynamisk. Den är olika varje gång, oavsett att du har samma macadress på ethernetkortet.

  • Medlem
  • 2004-06-02 20:56

Har ingen ftpserver, däremot kan jag maila den understa filen till dig. (den översta kom jag bara till någon loginsida)
Mailadress?

  • Medlem
  • 2004-06-02 21:25

schyrre, men jag behöver den stora filen för att kunna använda den mindre... Men tack ändå! : )

  • Medlem
  • 2004-06-02 22:16

nej. Jag kommer in på svärmors pc samt på jobbet. Får tanka ner det på jobbet i morgon och ta hem på cd...

  • Medlem
  • 2004-06-03 20:40

Idag funkade det? Helt jävla plötsligt bara funkade det?? Knasigt. Det som var ännu konstigare var att jag fortfarande var inloggad på deras sida fast det var ett år sedan jag besökte den sist...

Det kan vara så att din ISP hade routingproblem mot deras ISP. Tror jag
Antagligen var du inloggad för att du hade en gammal kaka kvar i webläsaren.

/Kristofer

1
Bevaka tråden