Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Salling Clicker & SE T630

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 14:23

Har nu uppgradet gadget-maskineriet med en T630. Hade en T39 före det. Det första som slår mig är hur extremt mkt bättre blåtand-räckvidden mellan T630 och min PB är. Men 630 verkar ha en sämre funktion, nämligen att man inte kan stänga av bt-uppkopplingen från telefonen. Den säger bara "BT används för närvarande" när man tar inaktivera. Om jag är i köket på nedervåningen vill man ju inte kuta upp till PBn o stänga av BTn om man behöver det. Kan man lösa det på nåt sätt? Kanske nåt Clicker-script?

För övrigt är kombinationen PB-T630 en gudabenådad allians.

Jag har samma problem med min SE T610. Det är som att någonting är kopplad till telefonens blåtand utan att det syns. märkligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 14:46
Ursprungligen av leenus:

Jag har samma problem med min SE T610. Det är som att någonting är kopplad till telefonens blåtand utan att det syns. märkligt.

Tror inte det är något fel på några av mina prylar. Det är bara att SE har gjort det lite dåligt och tagit bort autoavstängning av BT. Och jag funderar hur man ska komma runt det.

Ursprungligen av c5j:

Om jag är i köket på nedervåningen vill man ju inte kuta upp till PBn o stänga av BTn om man behöver det. Kan man lösa det på nåt sätt? Kanske nåt Clicker-script?

Det finns ett Salling Clicker-script i kategorimappen med samma namn som heter "Bluetooth Disconnect". Kan detta vara det du söker?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-02 21:53
Ursprungligen av Christofer:

Det finns ett Salling Clicker-script i kategorimappen med samma namn som heter "Bluetooth Disconnect". Kan detta vara det du söker?

Jo jag såg den, men den stänger bara av Clicker på PBn. T630 fortsätter vara sökbar eller sammankopplade med adressboken iaf.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-03 15:27
Ursprungligen av c5j:

Jo jag såg den, men den stänger bara av Clicker på PBn. T630 fortsätter vara sökbar eller sammankopplade med adressboken iaf.

Jag brukar stänga av blåtanden på min PB och först då kan jag stänga av den på min T630.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-06-03 17:58
Ursprungligen av Jedih:

Jag brukar stänga av blåtanden på min PB och först då kan jag stänga av den på min T630.

Jo men då måste man manuellt stänga av BT på T630, annars är den på hela tiden (vilket drar mkt batterier). Inte som på gamla hederliga T39 där den stängdes av helt efter 3 min om den inte hittar nån blåtandskompis att leka med. Teknisk utveckling är 2 steg framåt och 1 steg bakåt... :rolleyes:

1
Bevaka tråden