Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerPC stänger butiken

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har handlat på Macoteket och anser knappast att de skulle ha större kompetens..
Klart de finns de "som tror" de kan ngt... men som sagt .. Hellre gå till en butik än att beställa på internet.
Dessutom ligger Power Pc i en stad jag tycker är skitgrym och drar mig verkligen inte för åka de mil att komma dit för att handla.

Riktigt tråkigt att butiken stängs..

  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 23:52
Ursprungligen av motif:

Har handlat på Macoteket och anser knappast att de skulle ha större kompetens..
Klart de finns de "som tror" de kan ngt... men som sagt .. Hellre gå till en butik än att beställa på internet.
Dessutom ligger Power Pc i en stad jag tycker är skitgrym och drar mig verkligen inte för åka de mil att komma dit för att handla.

Riktigt tråkigt att butiken stängs..

Tack för dina kommentarer, motif.
Hellre en negativ kommentar från en som har erfarenhet av oss - än en positiv från en som aldrig handlat från oss eller vet nåt om verkligheten. Det är oftast närmare sanningen när man har upplevt det hela. Jag tror de flesta begriper att vilket bluff-och-båg-skämt som helst kan dölja sig bakom en professionell site samtidigt som en bra firma kan ha gammal fasad.
Alltså ännu roligare med en positiv!

Nog om det, det behövs ett klargörande här:
Det kommer att gå att besöka oss, få service, kolla på burkar osv även i framtiden.
Det blir däremot ingen butik med fasta öppettider, fullt sortiment osv.
Däremot kan man om man bor långt borta ringa innan och se till så att vi är där och inte ute på nåt jobb och sen komma på besök. Inga problem. Vi hoppas få träffa våra tidigare kunder även i nya lokalen.
Vi håller just nu på med själva flytten, så det är lite kaos just nu...

Ursprungligen av Palle:

Tack för dina kommentarer, motif.
Hellre en negativ kommentar från en som har erfarenhet av oss - än en positiv från en som aldrig handlat från oss eller vet nåt om verkligheten. Det är oftast närmare sanningen när man har upplevt det hela. Jag tror de flesta begriper att vilket bluff-och-båg-skämt som helst kan dölja sig bakom en professionell site samtidigt som en bra firma kan ha gammal fasad.
.

Som sagt jag har inget emot PowerPc men tror nog du behöver en reality check , på nätet är hemsidan företagets ansikte utåt en oaktuell hemsida som ser ut att vara från 1992 utan shop och visa lagermöjligheter gör ju inget vidare intryck. En "bra" firma inser nog värdet av att hålla en hög och uppdaterad profil på nätet.
Jag och företaget har beställt datorer från många datorleverantörer i Sverige Dustin Macoteket Inwarehouse etc. men aldrig från er och tyvärr så har väl er site fått mig och företagets inköpare att välja bort er.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 00:50
Ursprungligen av Errol Garner:

Som sagt jag har inget emot PowerPc men tror nog du behöver en reality check , på nätet är hemsidan företagets ansikte utåt en oaktuell hemsida som ser ut att vara från 1992 utan shop och visa lagermöjligheter gör ju inget vidare intryck. En "bra" firma inser nog värdet av att hålla en hög och uppdaterad profil på nätet.
Jag och företaget har beställt datorer från många datorleverantörer i Sverige Dustin Macoteket Inwarehouse etc. men aldrig från er och tyvärr så har väl er site fått mig och företagets inköpare att välja bort er.

Har full förståelse för det.
Självklart är det optimalt att ha en bra web och samtidigt bra service/kunnande osv.
Något vi alla bör sträva efter såklart.

Palle, tråkigt att du behöver ta steget att lägga ner butiken, men det är skönt att höra att du fortsätter med webbutiken.

Jag har köpt 2 datorer (en iMac och en Pismo) hos Palle & Co (trots websidans utformning ) och har varit mycket nöjd. Rekommenderar PowerPC när det gäller servicen och priserna.

Lycka till med nysatsningen!

Det lilla jag har handlat av PowerPC har jag fått ypperlig hjälp med. Ser fram mot att fortsätta handla mer där i framtiden.

De gånger jag handlat av PowerPC har servicen alltid varit på topp!

Kommer ALDRIG att glömma den lilla mjölcholkadkakan som låg med i beställningen! Alltid svar på mail, och snabb service. Tack för det, tyvärr köper man inte så mkt nya Mac produkter längre.

/Stefan

Palle rules!
Jag pratade med honom för ett tag sedan och då berättade han om sina planer och jag säger samma sak som jag sa då att om inte butiken är motiverad (för att ta emot kunder kan man göra även utan att ha butik) så är det bättre att satsa på de delarna som du tjänar pengar på (och se till att överleva istället för så många andra, vänta tills det är försent och lägga ner helt).

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 07:19

Men du Palle, var ska man nu köpa udda läskedrycker?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 14:19
Ursprungligen av Doktor G:

Men du Palle, var ska man nu köpa udda läskedrycker?

Jaadu...
Vi kommer säkert att ladda upp med såna ändå, om än inte i samma mängd.
Kylen är redan uppställd på nya stället och vi kommer att behöva dessa drycker även vi själva, så vi kommer säkert att kunna sälja till den som vill ha.

Lycka till Palle

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 15:10
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Lycka till Palle

Tack, Jon!

(Hade inte sett detta lyckönskande förrän nu)

  • Medlem
  • 2011-03-29 22:08

Kunde inte låta bil att väcka den här gamla tråden...

Power PC har under några år medvetet har haft ett lugnare tempo.
MEN... inom bara ett antal dagar öppnar vi ny butik i Lidköping igen!!!
Endast 30 meter från butiken vi lämnade sommaren 2004.

Jobbar just nu på att förbereda nya lokalen med inredning mm.
Det känns skitkul!

/ Palle

Ursprungligen av Palle:

Kunde inte låta bil att väcka den här gamla tråden...

Power PC har under några år medvetet har haft ett lugnare tempo.
MEN... inom bara ett antal dagar öppnar vi ny butik i Lidköping igen!!!
Endast 30 meter från butiken vi lämnade sommaren 2004.

Jobbar just nu på att förbereda nya lokalen med inredning mm.
Det känns skitkul!

/ Palle

Som lishöpingsbo kommer jag givetvis in och hälsar på !

Härligt! Jag får lov att önska lycka till med butiken.

Kul, kommer och hälsar på någon dag:)

Vad blir adressen?

/Magnus

  • Medlem
  • 2011-04-02 10:02

Tack för glädje och lyckönskningar!
Adressen blir Stenportsgatan 20.

Välkomna!

Bevaka tråden