Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varken safari eller mail funkar???

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 23:19

En skum grej har hänt. När jag kom hem idag så fungerade varken Safari eller Mail. Jag klickar på dem men inget program kommer upp, bara en pil under ikonen i dockan. det här har hänt en gång för längesen med ichat.
det ändå jag kan tänka mig som har med saken att göra är att mitt abonnemang på bredbandsbolaget gick ut idag och att jag fick starta ett nytt. Men det borde väl inte hindra programmen från att starta?!

Snälla hjälp!

Jag använder OS X 10.3.3 och en iBook g4 933mHz om det kan hjälpa nåt.

Tcksam för snabbt svar

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 23:26

läste just på en annan tråd om samma problem. Nån hade haft samma problem efter att ha fyllt hårddisken till bredden. jag har just avslutat ett filmprojekt och kastade allt igår. kan det ha nåt med saken att göra?? att hårddisken fick fnatt när man frigjorde så mycket minne att den helt enkelt tappade bort behörigheterna???

Ursprungligen av julius:

läste just på en annan tråd om samma problem. Nån hade haft samma problem efter att ha fyllt hårddisken till bredden. jag har just avslutat ett filmprojekt och kastade allt igår. kan det ha nåt med saken att göra?? att hårddisken fick fnatt när man frigjorde så mycket minne att den helt enkelt tappade bort behörigheterna???

Startade du om datorn efter att du slängt jättefilerna? Annars kan det ju vara läge för det.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 23:48

jepp! har gjort det tre gånger och det funkar ändå inte. jävligt skumt!

Ursprungligen av julius:

jepp! har gjort det tre gånger och det funkar ändå inte. jävligt skumt!

Ja det låter mysko , har du prövat att logga ut och in igen och reparera behörigheterna ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-02 07:42

Det där händer mig ungefär varannan gång då jag startat om datorn - Safari och Mail hänger sig när jag försöker starta dem, händer inte mer än att det blir en pil under programikonen och att jag sedan måste tvångsavsluta programmen. Om jag loggar ut och sedan in igen så fungerar allt som det ska igen. Jag har haft problemet i några månader. Har reparerat behörigheter etc hur många gånger som helst.

Ett tag trodde jag att det hade att göra med min blåtandsadapter och/eller Salling Clicker (köpte dem ungefär samtidigt som problemet uppstod), men problemet finns kvar äen om jag tar bort dessa.

Har haft (har?) samma problem. Löste sig (?) efter att jag körde Cocktail och sedan startade om ett antal gånger. Tror att problemet har med den senaste uppdateringen av MacOS. Innan dess fungerade allt perfekt.

Har för mig att det har stått en del om detta på macfixit.com.

Det verkar som Microsoft inte är de enda som släpper betaprodukter

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 10:40

Har själv haft samma problem och i mitt fall så var det Resolve Duplicates i Font Book som skapar problemen. Læs mer här eller här.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 13:48

det verkar inte som att jag är enam med det här problemet. det känns ju skönt.......
har inte provat att logga ut. När jag kommer hem från jobbet ska jag testa det annars blir det väl att starat upp från skivan ch reparera behörigheter.

tack för svaren!

förresten, vad är det här "Cockail" som en del skriver om???Har sett det i andra trådar också

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 19:05

Tack för länken Mattias!Nu funkar det!!!
Men det är så konstigt att jag måste berätta det för er.
I filmen jag höll på med behövde jag en pil och jag hittade den i ett typsnitt som jag hade oisntallerat i en mapp. Jag la in det (Clicker var det) och använde det i filmen. Plötsligt var det ingen pil i filmen längre så jag höll på och meckade en del med typsnittet i både fontbock och suitcase, stängde av och på. plötsligt var det en dublett på Expert clicker, just den jag använde. jag stängde av den ena och då dök pilen upp i filmen igen. Men tydligen var det det som dödade min Mail och Safari. Men hur då??? I länken du gav mig handlade det om att han hade stängt av Helvetica och det är ju ett basetypsnitt så om det får konssekvenser kan jag förstå, men Clicker??!?!?

Jaja, tack iallafall!

safari vill inte samarbeta

Tjena!

Har efter ominstallation av OS X fått problem med Safari.

Den öppnar en ny tom (helt jävla tom) ruta men förutom det självklara (bokmärken försvinner) så vill den inte vara med alls, det går inte ens att skriva in en adress eller klistra in en.

Har kört reparera skivbehörigheter och kontrollera skiva ...

Vad fan skall man göra för att den ska funka?

Tack på förhand för svar,

Stefan

Ursprungligen av Stefan Bede:

Tjena!

Har efter ominstallation av OS X fått problem med Safari.

Den öppnar en ny tom (helt jävla tom) ruta men förutom det självklara (bokmärken försvinner) så vill den inte vara med alls, det går inte ens att skriva in en adress eller klistra in en.

Har kört reparera skivbehörigheter och kontrollera skiva ...

Prova webläsaren Shiira, fungerar den kan du utesluta en del felkällor. www.macupdate.com

1
Bevaka tråden