Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: Apple visar postproduktion på Berns

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple presenterade nyheterna ifrån NAB-mässan under ett gratisseminarium på Berns i Stockholm.

Vi fick en chans att titta närmare på program som Motion, Final Cut Pro HD, DVD Studio Pro och Shake ifrån Apple och inbjudna utställare. Under ett 1.5 timme långt seminarium berättade Apple om sina nya mjukvaror och hur man skapat den optimala plattformen för efterproduktion.

99mac har tagit lite bilder ifrån tillställningen:
99mac besöker Apple PostNAB på Berns

PS. Bilderna blev lite dåliga pga att vi inte hade med oss batterier till blixten (dom låg kvar i laddaren på kontoret) - jag fick utnyttja dom höga ISO-talen...

  • Medlem
  • 2004-06-01 15:42

Trevligt. Det är lite synd att Apple är så hemliga bara. Man får aldrig reda på vad som finns runt hörnet, undrar vad det beror på? Det är ju ingen som kopierar Apple ändå... inte speciellt snabbt i alla fall.

Ursprungligen av stfm:

Trevligt. Det är lite synd att Apple är så hemliga bara. Man får aldrig reda på vad som finns runt hörnet, undrar vad det beror på?

Det beror nog på Steve J:s personliga inställning. Julafton på Keynote är nog modellen för honom. Det blir lite som om prästen skulle skicka hem sin predikan brevledes innan gudstjänsten. :rolleyes:

Ursprungligen av stfm:

Trevligt. Det är lite synd att Apple är så hemliga bara. Man får aldrig reda på vad som finns runt hörnet, undrar vad det beror på? Det är ju ingen som kopierar Apple ändå... inte speciellt snabbt i alla fall.

Handlar ju om försäljningstaktik. Dom flesta företag vill ju inte diskutera sina kommande produkter när dom fortfarande har "äldre" modeller i lager och produktion.

Överraskningsmomentet är ju inte heller helt fel när man snabbt vill lansera något på effektivast sätt över hela världen. WoW liksom.

Men tyvärr så blir ju Apples försäljning ibland lidande eftersom deras logistik oftast inte fungerar lika bra som deras produktutvecklingsavdelningar.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 21:28
Ursprungligen av stfm:

Trevligt. Det är lite synd att Apple är så hemliga bara. Man får aldrig reda på vad som finns runt hörnet, undrar vad det beror på? Det är ju ingen som kopierar Apple ändå... inte speciellt snabbt i alla fall.

Håll ögonen öppna här…
< http://register.euro.apple.com/cgi-bin/WebObjects/EventRegistration2 >

(…eller vart det är… )

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 17:22

Efterbehandling?

Frågan inställer sig om det tillverkades vykort på visningen då postproduktion? hellre kanske skulle översättas med efterbehandling. Jag arbetar inte med dessa program så jag kan ha fattat helt fel. Trevligt reportage annars. Or as we say in Skövde 'Jolly good show, lads.'

Man blev ju lite sugen på Motion...

J.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 22:25

Postproduktion är ett vedertaget begrepp, även i Sverige. Man kan ju också säga efterproduktion, om man vill men det förstnämnda är det som normalt gäller. Med anglifiering och allt.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 22:27

Men Björnström! Har du gått och blivit Sheriff! Har inte sett det förrän nu. Har du stjärna och Colt?

Den gula färgen i bilderna kommer från den gulaktiga inomhusbelysningen. Testa AutoColor i Photoshop 7 eller CS. Tjoff. Borta.

Kommando-Shift-B

Ursprungligen av Anders Täpp:

Testa AutoColor i Photoshop 7 eller CS. Tjoff. Borta.

Kommando-Shift-B

Och på det så kör du: Komando - Shift -L

Ursprungligen av whoami:

Och på det så kör du: Komando - Shift -L

Håller inte riktigt med. Man kan kika på nivåerna manuellt men auto levels som du föreslår kan lika ofta få en tillbaka till startläget dvs den missfärgade bilden.

Ursprungligen av Anders Täpp:

Den gula färgen i bilderna kommer från den gulaktiga inomhusbelysningen. Testa AutoColor i Photoshop 7 eller CS. Tjoff. Borta.

Kommando-Shift-B

Japp - vi hade dåliga förutsättningar pga avsaknad av blixt....batterierna satt kvar i laddaren på kontoret...

När vi gör bildreportage har vi normalt sett inte möjlighet att redigera bilderna speciellt mycket - det tar ändå en till fyra timmar att göra ett reportage med texter etc.

Här är en efter/före:

Det var ingen kritik på något sätt. Bara ett tips om man någon gång fått gula bilder som resultat.

Jag förstod det - ville bara förklara att vi har någorlunda koll men ingen tid.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 12:39

Tycker inte seminariet var någon speciell hit. Enligt Apples hemsida pågick seminariet från kl 13-17. Jag var förbi vid 14-tiden och ödsligare plats får man leta efter i Stockholm!
Jag vill se demo av programmens överlägesenhet på en storbildsskärm och att Apple skryter med vad man kan åstakomma med de nya/uppdaterade programvarorna. Ex så har ju Shake en dominerande plats i post produktion, så varför inte visa vilka projekt och blockbusters som använt denna programvara. Jag tycker det inte är speciellt upphetsande när personer sitter och trycker framför varsin burk i en tom lokal utan musik eller show. Rörlig media handlar ju om att underhålla och fånga människors intresse, jag tycker att seminariet visade något helt annat.

Ursprungligen av fieldy:

Tycker inte seminariet var någon speciell hit. Enligt Apples hemsida pågick seminariet från kl 13-17. Jag var förbi vid 14-tiden och ödsligare plats får man leta efter i Stockholm!
Jag vill se demo av programmens överlägesenhet på en storbildsskärm och att Apple skryter med vad man kan åstakomma med de nya/uppdaterade programvarorna. Ex så har ju Shake en dominerande plats i post produktion, så varför inte visa vilka projekt och blockbusters som använt denna programvara. Jag tycker det inte är speciellt upphetsande när personer sitter och trycker framför varsin burk i en tom lokal utan musik eller show.

Vid 14 satt alla inne i seminarierummet, mingelhörnan var öppen 13-14.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-02 12:45

Haha... det kanske är svaret

Hahaha

1
Bevaka tråden