Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Call of duty

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-22 01:08

Vilket höjdar spel säger jag bara!

Detta måste vara den bästa portning aspyr har gjort! supersnygg grafik! flyter på fint med nästan allt på högsta med min gamla g4 1.33 Ghz ligger mellan 30 - 90 fps, oftast runt 50 - 60, hackar aldrig alltså!

Har kommit till Stalingrad nu & är rysk sniper, blir uppe hela natten

Hett tips alltså: KÖP! MYCKET bättre än Medal Of Honour.

Jepp det är ett väldigt bra spel. Har klarat ut det på min gammla pc. Man kan tro att det här är en av många andra världskrigs spel, det är det Men ack så bra det är. Om inte det bästa!!

Försökte att köra det på min iBook 800 mhz.. nee du! ine så bra..

kanske nån liten multiplayer bana 1on1.. men inte några stora slag inte

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-05-22 11:40

Själv tycker jag faktiskt att spel-känslan e' bättre i MOHAA, men Call of duty är snyggare & flyter 10gånger bättre

Flyter kanon på min 1GHz. Riktigt bra portat, märks att Aspyr börjar få erfarenhet, för portningarna blir bara bättre och bättre, samt kommer ut snabbare. Ska nog sände dem en blomsterbukett...

Sen är Call of Duty bättre än MOH då man känner sig mindre som en über-soldat...

Men en fråga: Är på banan med kraftverket. Man kör iveg med en truck, och öbver en bro. Där får man till slut ett sniper-gevär och ska stoppa tyskarna från att komma över. Men jag klarar det fan aldrig! Något tips på vad tusan man ska göra?

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2004-05-22 14:08
Ursprungligen av Leftrustle:

Flyter kanon på min 1GHz. Riktigt bra portat, märks att Aspyr börjar få erfarenhet, för portningarna blir bara bättre och bättre, samt kommer ut snabbare. Ska nog sände dem en blomsterbukett...

Sen är Call of Duty bättre än MOH då man känner sig mindre som en über-soldat...

Men en fråga: Är på banan med kraftverket. Man kör iveg med en truck, och öbver en bro. Där får man till slut ett sniper-gevär och ska stoppa tyskarna från att komma över. Men jag klarar det fan aldrig! Något tips på vad tusan man ska göra?

Skjut på de som befinner sig längst ut på bron, fortsätt så tills din polare spränger bron (tog mig 5 försök att klara den banan)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-22 15:44
Ursprungligen av Leftrustle:

Flyter kanon på min 1GHz. Riktigt bra portat, märks att Aspyr börjar få erfarenhet, för portningarna blir bara bättre och bättre, samt kommer ut snabbare. Ska nog sände dem en blomsterbukett...

Sen är Call of Duty bättre än MOH då man känner sig mindre som en über-soldat...

Men en fråga: Är på banan med kraftverket. Man kör iveg med en truck, och öbver en bro. Där får man till slut ett sniper-gevär och ska stoppa tyskarna från att komma över. Men jag klarar det fan aldrig! Något tips på vad tusan man ska göra?

Använd maskingeväret istället!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-23 07:33

Alltså, jag måste säga att dett är första gången ett spel blivigt bra portat sen q3, detta smider ju på som fan på min datta! äckligt najs jobb dom gjort! Hoppas verkligen alla spel som kommer ut efter detta kan vara lika bra optimerade.

COD DEMO ute

Ville bara säga att ni som vill testaspelet innan ni köper det så har ett demo släppts idag.

http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=18195

Fan, har inte tid

Jaja, ett projekt till kvällningen.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 19:33

Jag håller också på och sliter mitt hår i förtvivlan över att inte klara den banan. Jag ska försöka igen men kan någon vara snäll och skicka mig en savefil?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 19:34

Spelet flyter förresten perfekt på en PB 1,33GHz.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 04:29
Ursprungligen av Doktor G:

Spelet flyter förresten perfekt på en PB 1,33GHz.

Har precis provat demot på min PB 1.33 och flyter perfekt vill jag nog inte säga att det gör. Jag drog ner allt på min. i inställningarna och det hackar och hostar ändå. Har 10.3.4 och 1gb RAM

Vad kör du för inställningar själv?

Ursprungligen av nukethenick:

Har precis provat demot på min PB 1.33 och flyter perfekt vill jag nog inte säga att det gör. Jag drog ner allt på min. i inställningarna och det hackar och hostar ändå. Har 10.3.4 och 1gb RAM

Läste just att felaktiga rättigheter kan sänka prestandan rejält. Om du inte redan testat att reparera rättigheter så är det helt klart värt ett försök.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 21:06

Fan, jag klarar det helt enkelt inte. Är det någon som har gjort det och kan tänka sig att skicka en savefil till mig?

~/Library/Application Support/Call of Duty/Main/save/autosave/truckride.svg är sökvägen till den.

Laddade hem demot och testade. Grymt läckert detta köper jag omedelebums!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 08:38

800x600, 768 MB RAM, 64 MB VRAM. I 1024 med allt påslaget laggar det dock en aningen.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 07:00

Klarade banan efter många svåra försök. Sedan gick det lätt. Synd att det inte finns fler banor. Hur är det med Mackompatibliteten när det gäller moddar? Någon som kan rekommendera någon bra modd?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-01 18:07

Fick omkring 10 bildrutor i spelet på mitt system, alltså värdelöst. Standardinställningar. Reparera rättigheter? Vad menas?

Ursprungligen av xerent:

Fick omkring 10 bildrutor i spelet på mitt system, alltså värdelöst. Standardinställningar. Reparera rättigheter? Vad menas?

Kör du Mac OS X 10.3.x så öppnar du programmet "Skivverktyg" i mappen "Verktygsprogram". Välj din startpartition och klicka på knappen "Reparera rättigheter".

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-06-01 20:46

Ja, nu flöt det på som tusan! Som natt och dag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 22:10

Får min ex från Macoteket om 3 dagar.

Ska bli riktigt kul!

Det är grymt roligt och flyter mycket bra på min Powerbook

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-04 22:30

Spelade igenom SP igår och har även testat MP.

Någon som vet någon roligt mod som man borde ladda hem och test?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 07:14
Ursprungligen av Cypher:

Spelade igenom SP igår och har även testat MP.

Klarade du hela spelet på en dag? Då är det inte mycket spel för pengarna tänker jag... Kör du på en iBook 500 förresten? Går det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 19:50

Två dagars intensivt spelande blev det.

Jag spelade spelet på min fars iBook G4 1.2 GHz med 768 MB RAM. CoD snurrade på riktigt grymt bra på den.

Va?, för mig funkar det jätte bra i demot med 800x600 :/ och jag har en iBook G4 800 640 mb ram.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-06-06 13:15

Svårighetsgraden är väldigt låg. Jag har spelat igenom det på svåraste nivån och jag körde bara fast en gång.

Men i övrigt var det bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 20:15

Har nöjet att ha en kunds Powerbook G4 1.5mhz med 128mb grafik och 1gig minne hemma tills imorgon. Demo, here I come!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 20:28

MP är riktigt kul. Har spelat Team Deathmatch på en server i stort sätt hela dagen.

Ska dock ägna tid åt båt, sol och bad(?) framöver om det här vädret håller i sig.

Har nyss klarat banan med dammen, så jag har inte kommit så långt tror jag. Men jag är ju helt såld på detta spel alltså, nu vet jag vad jag ska göra i helgen...:D

1
Bevaka tråden