Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD+R/RW i PB superdrive

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört att det funkar att bränna DVD+R med superdriven m.h.a. Toast. Stämmer det? Finns det något annat sätt så man slipper handla?

Jag har med framgång bränt både DVD+R och DVD+RW i Toast 6.03 med min nya PB 15-tummare. Sonyskivor. Ska dessutom vad jag hört funka att bränna i Findern.

Ursprungligen av riksost:

Jag har med framgång bränt både DVD+R och DVD+RW i Toast 6.03 med min nya PB 15-tummare. Sonyskivor. Ska dessutom vad jag hört funka att bränna i Findern.

Vad heter brännaren som sitter i din PB 15?

  • Medlem
  • 2004-05-31 19:22

Gunslinger

Det var ju intressant. Vad heter superdriven i din PB?
Min heter i alla fall "MATSHITA DVD-R UJ-825, Revision: DAM5".

Ursprungligen av 3OPAH:

Det var ju intressant. Vad heter superdriven i din PB?
Min heter i alla fall "MATSHITA DVD-R UJ-825, Revision: DAM5".

\

Jag har exakt samma.

Visste inte att det ens fanns en sådan modell. Min är UJ-816 men jag har då en PB 12 generation 2. Tydligen är det en upphottad firmware som gör att den skiljer sig från UJ-815. Intressant att höra att det sitter en UJ-825 som sitter i PB 15

Jorå det är en uj-825 i min. Brände precis en dvd+rw som till och med funkade i min gamla pioneer dvd-spelare från 99.

Ja tusan!! Det funkar att bränna i findern t.o.m. .. Är det alltså en DVD+-R/RW drive fast dom säger att det bara är en DVD-R/RW ???

Hur är det med förra AluBook-serien?

Har förra 15"-värstingen på 1.25Ghz.

Såhär står det: "MATSHITA DVD-R UJ-816"

Visst är det lite skummt att Apple inte skryter lite med att deras drives även stöder +R(W) ??

Ursprungligen av Gunslinger:

Visst är det lite skummt att Apple inte skryter lite med att deras drives även stöder +R(W) ??

Det beror nog på att dom bara säljer DVD-R-skivor själva, Apple vill lev. en helhetslösning, inte sant?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-01 15:42

Det beror kanske på att PowerMacen inte klarar det och de väntar med att gå ut med det tills den gör det. På samma sätt som de inte har en gigantisk blaffa på websidan som skryter om att eMac har snabbast Superdrive,

1
Bevaka tråden