Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går Netgears trådlösa även att köra med sladd?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska köpa en router och har efter lite grävande i forumet kommit fram till att många rekommenderar Netgear. Än så länge kör jag bara med en stationär och då känns det som om man lika gärna kan låta de ethernetkablar man har få jobba lite. G5:an kommer att få sällskap i routern av en gammal iBook på nedervåningen - därav routerintresset.

Till hösten kommer det förmodligen att skaffas en ny bärbar Mac av något slag och och då blir det intressant med trådlöst nät. Därför funderar jag på att redan nu köra en trådlös variant för att slippa köpa två stycken. Detta gör att jag har två frågor:

Är denna Netgear WGR614 värd de 974:- som Macoteket vill ha för den? Eller finns det bättre valuta för pengarna?
http://www.netgear.com/products/details/WGR614.php?view=

Går den även att köra med gammal hederlig kabel? Alltså: går det att köra in en ethernetkabel i baken på den och skippa radiovågorna till en början?

Går alldeles utmärkt. Fyra hederliga ethernetportar finns det på den.

Jo det såg jag på specen - vad jag undrar är ifall den ändå sänder ut radiovågor trots att man bara kör via kabel?

Oki, missförstod/läste slarvigt. Men visst går det att stänga av radiovågorna. Finns under Advanced->Wireless Settings i routerns inställningar.

Det stämmer, det går att stänga av Wireless under inställningarna. Alla ethernet portarna är FastEthernet.

1
Bevaka tråden