Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari låter mej inte välja startsida!!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett mystiskt problem i safari, när jag väljer en ny startsida i safari, så slutar det alltid med att jag sitter där med aftonbladet som startsida till slut. jag har provat att slänga bort preferensfilen, och då fungerar det........en stund. När jag avslutar safari och startar igen, ja då sitter jag där med aftonbladet som startsida igen, varför?

Har Apple nån skum deal med aftonbladet tro?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-31 14:26

Kolla i Mac OS X System preferences -> internet -> tabben "Web" och se vad det står som startsida där

Ursprungligen av Danne V:

Kolla i Mac OS X System preferences -> internet -> tabben "Web" och se vad det står som startsida där

Hmm, jag hittar ingen "web-Tab". Jag kör Mac Os 10.3.4 och i "systeminställningar:Internet och nätverk" så finns bara: ".Mac, Fildelning, Nätverk och quicktime".

Skumt!!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-31 15:48
Ursprungligen av MauserMan:

Hmm, jag hittar ingen "web-Tab". Jag kör Mac Os 10.3.4 och i "systeminställningar:Internet och nätverk" så finns bara: ".Mac, Fildelning, Nätverk och quicktime".

Skumt!!

Njaee...det var nog jag som tog för givet att den fanns kvar i Panther. Jag har nämligen 10.2.8. Sorry.

Så är det för mig med. (i systeminställningar alltså)

Testat att gå in i safariinställningarna och välja tom sida på allmänt?

Det här är en gammal och mycket irriterande bugg som Apple tycks vara oförmögna att fixa. För att få din nya startsida att fastna måste du rensa din systemcache (använd t ex Cocktail eller liknande verktyg) och sedan starta om datorn.

Ja, nu har det nästan gått 3 år sedan jag skrev om "startside-buggen" och jag har samma fel fortfarande i MacOs 10.4.1. Apples kvarnar mal långsamt minsann.

Ursprungligen av MauserMan:

Apples kvarnar mal långsamt minsann.

De mal nog inte alls här, det är väl inte någon annan än du som har det här problemet?
Är du verkligen säker på att du har kontrollerat allt som kan vara orsaken till felet hos dig?

Ursprungligen av thevil:

De mal nog inte alls här, det är väl inte någon annan än du som har det här problemet?
Är du verkligen säker på att du har kontrollerat allt som kan vara orsaken till felet hos dig?

Kan man verkligen göra fel när man bara vill byta startsida? Jag gjorde en sökning på "startsida i safari" och det fanns fler än jag som råkat ut för detta. Jag har dessutom formaterat och lagt in systemet på nytt minst en gång under denna tiden. Ingen stor sak det här, men irriterande.

1
Bevaka tråden