Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motsvarande Dev-C++ till mac?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kommer till hösten läsa några data-kurser på ett universitet i Kanada. Programvaran man använder är Dev-C++ bland annat och jag undrar om det finns till mac och om inte, vad ska jag använda istället? Tacksam för svar.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-09 22:19

xcode?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 11:22

Hallå! Jag undrar hur jag ska göra i Xcode för att kunna plocka in ett projekt från Dev-C++ och kunna köra det? När jag startar ett nytt projekt måste man ju ange vilken typ av projekt m.m,

Hjälp en obildad xcodare !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 12:38
Ursprungligen av svanerik:

Hallå! Jag undrar hur jag ska göra i Xcode för att kunna plocka in ett projekt från Dev-C++ och kunna köra det? När jag startar ett nytt projekt måste man ju ange vilken typ av projekt m.m,

Hjälp en obildad xcodare !

Du ska välja 'C++ Tool'-projekt under 'Tool' i Xcode. Sen så får du plocka in klass för klass osv.

Om ditt program behöver inmattning från tangentbordet så kör du lämpligast programmet från terminalen med './' före.

exempel: ./mittprogram

(Tror nog att du måste välja 'deploy' i 'Inspector' också)

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 13:27

Vad är det för skillnader mellan c++ på mac och pc? När jag försöker köra ett projekt som funkar på skolan säger den: File could not be loaded.

  • Medlem
  • 2004-05-30 16:00
Ursprungligen av svanerik:

Vad är det för skillnader mellan c++ på mac och pc? När jag försöker köra ett projekt som funkar på skolan säger den: File could not be loaded.

Det är lite svårt att svara på med så lite detaljer. Du kan ju lägga upp ditt projekt nånstans (zippa ihop hela projektet) så kan jag testa ladda ner det och försöka lista ut vad som är fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 23:03

http://hem.passagen.se/svanerik/tre.zip

Det finns en pdf-fil om uppgiften i zip-filen.

  • Medlem
  • 2004-05-30 23:28
Ursprungligen av svanerik:

http://hem.passagen.se/svanerik/tre.zip

Det finns en pdf-fil om uppgiften i zip-filen.

Perfa! Problemet är raden

ifstream in("divers.bin", ios::in | ios::binary);

Där försöker du läsa en fil som heter "divers.bin", och eftersom du inte anger nån katalog som filen skall finnas i, så letar programmet bland annat i "current directory". Problemet är att current directory är "build"-mappen, det är där programmet körs ifrån. Själva divers.bin ligger i förälder-katalogen, "tre". En enkel lösning är att helt enkelt flytta in divers.bin i build-katalogen. En annan lösning är att skriva hela sökvägen till divers.bin, i mitt fall

ifstream in("/Users/gnrv/Desktop/tre/divers.bin", ios::in | ios::binary);

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2004-05-31 09:26
Ursprungligen av gnrv:

Perfa! Problemet är raden

ifstream in("divers.bin", ios::in | ios::binary);

Där försöker du läsa en fil som heter "divers.bin", och eftersom du inte anger nån katalog som filen skall finnas i, så letar programmet bland annat i "current directory". Problemet är att current directory är "build"-mappen, det är där programmet körs ifrån. Själva divers.bin ligger i förälder-katalogen, "tre". En enkel lösning är att helt enkelt flytta in divers.bin i build-katalogen. En annan lösning är att skriva hela sökvägen till divers.bin, i mitt fall

ifstream in("/Users/gnrv/Desktop/tre/divers.bin", ios::in | ios::binary);

Lycka till!

Tack ska du ha!

1
Bevaka tråden