Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powermac G4 400 mhz

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har en polare som köpt sig en riktigt slö G4. han kör mac osx på den. nu har han ett problem. när han stoppar in en dvd så händer ingenting. han säger att han kanske måste installera drivrutiner men det kan väl inte stämma?

tacksam för hjälp

Det sitter inte en CD läsare i den då? Så den inte kan läsa DVD skivor?

nej nej, den har även en dvd läsare.

Det behövs inga "extra" drivrutiner OS X. Den enda gängen jag råkat ut för ett liknande problem var då DVD spelaren höll på gå sönder. Ingen annan att byta och testa med för att kolla?

nej, han har ingen annan han kolla med. men det är ju skumt att macen inte ens vill erkänna att det är en dvd i den.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-05-30 22:54
Ursprungligen av anders gbg:

nej, han har ingen annan han kolla med. men det är ju skumt att macen inte ens vill erkänna att det är en dvd i den.

Dyker den upp i System Information?
annars sitter nog kablarna inte fast riktigt?

Funkar CD skivor?

nej, dvd'n dyker inte upp i systeminformationen. cd skivor funkar finfint. och den har dvd läsare. kan det hjälpa att ominstallera osx?

Ursprungligen av anders gbg:

nej, dvd'n dyker inte upp i systeminformationen. cd skivor funkar finfint. och den har dvd läsare. kan det hjälpa att ominstallera osx?

...men funkar CD-skivor i dvd-spelaren? mao, fungerar spelaren alls?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-31 11:38

Han kankse sätter i DVD+skivor? För de funkar inte i den gamla DVD-läsaren.

Prova att zappa PRAM först.

Sen ominstallation.

Sen får du nog testa med en annan läsare. Dessvärre bor jag lite för långt bort, annars hade du kunnat låna en annan läsare för att felsöka.

cd skivor funkar finfint.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-01 14:17

Kör ni en original DVD skiva ? För gamla DVD-läsare läser inte brända DVD skivor..

Ursprungligen av CUBEIS:

Kör ni en original DVD skiva ? För gamla DVD-läsare läser inte brända DVD skivor..

Jag har aldrig sett en mac med DVD spelare som inte har klarat en vanligt bränd DVD skiva.

provat med båda, brända och obrända. no response. kan det hjälpa att ominstallera operativsystemet?

1
Bevaka tråden