Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eyetv 400

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Var inne på Macotekets butik i Stockholm och köpte en EYETV 400 igår.
Nu skulle jag få smaskig TV på min Imac G4 800 mHz. Stora förhoppningar att det skulle fungera då jag tidigare har en Nokia digitalbox som fungerat perfekt med min ordinarie TV.
Kopplade därför in min takantenn till EyeTV-boxen.
Körde autotrace (kanalsökning) och ett tiotal kanaler dök upp i menyn, dock ej TV 4.
Sen när jag börjar knäppa på de olika kanalerna blev jag grymt besviken. Den enda kanal som fungerade
någorlunda men långtifrån felfritt var TV 1. Allt övrigt var pixelerat eller hackigt eller meddelade ingen signal.
Kan det vara så att mottagningen i EyeTV-boxen är mycket sämre än i Nokiaboxen? Ställer Eye-TV betydligt högre krav på signalstyrka?.
På Teracom's hemsida får jag veta att jag ligger på siffran 2 i en skala från 0-4 när det gäller signalstyrka
då jag söker på mitt postnummer samt att det generellt skall fungera med marksänd digital TV om man har en utomhusantenn.

Har jag gått på en nit?
Någon som har liknande erfarenheter eller förslag på åtgärder?

99mac har en EveTV 400 i testlabbet just nu och testet avslutas nog inom ett par dagar - vi har liknande erfarenheter. Det är svårt att hitta rätt antennposition men när man väl är rätt fungerar det skitbra. Lite skakigt kan man säga.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 16:03
Ursprungligen av Björnström:

99mac har en EveTV 400 i testlabbet just nu och testet avslutas nog inom ett par dagar - vi har liknande erfarenheter. Det är svårt att hitta rätt antennposition men när man väl är rätt fungerar det skitbra. Lite skakigt kan man säga.

Testa den då på olika platser för att se om Teracoms listning stämmer.

Helt plötsligt fungerade allt mycket bättre när jag återupptog försöken igår kväll. Enda kanalen som konstrade var TV3. Dock är det inte stabilt när man kör fullskärmsläge. Normalläget fungerar.
Skall prova med att ersätta min gamla nuvarande takantenn, ca 25år gammal med en antenn avsedd för marksänd digital tv.

Ursprungligen av Björnström:

99mac har en EveTV 400 i testlabbet just nu och testet avslutas nog inom ett par dagar...

Vart hittar jag det testet? Jag kan inte klicka på "testlabbet" av nån anledning.

Om det inte ordnar sig så knata in i butiken och prata med Jurgen så kan han troligen ge dig lite tips.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-05 22:57
Ursprungligen av mannen:

Om det inte ordnar sig så knata in i butiken och prata med Jurgen så kan han troligen ge dig lite tips.

Kan ni inte lägga upp de tipsen här?

Köpte oxå en av Er på macoteket. Ibland fungerar kanalerna bra, ibland inte alls och ibland hackigt. Programvaran verkar vara i skakigaste laget, kör version 1.3.6 på en Dual G4 med 1.5 Gig minne. Programmet kraschar efter en 10-20 minuter vid inspelning. Jävligt frustrande!

1
Bevaka tråden