Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny 2,5" Fijitsu disk 100 GB - 8 MB cache

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu får Toshiba konkurens då det gäller 100 GB-disk för bärbara datorer, det är Fijitsu som nu ska släppa en 100 GB-disk, 4200 rpm, har 4 skivor med 25 GB och nytt är nog att den levereras med 8 MB cache. Uppgifterna fanns hos Mac Bidouille.

Wow.. nice... när släpps den tro? Och hur mycket kommer den att kosta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-30 13:20

Hur länge dröjer det innan det kommer 2,5-tums SATA-hårddiskar?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-05-31 09:45

4 skivor med 25GB på varje är knappast sant, däremot låter 2 skivor med 50GB på varje desto troligare. Har Macbidouile eller läsaren (har inte kikat själv) blandat ihop antal läshuvuden och antal skivor månne?

olov

Ursprungligen av [email protected]:

Nu får Toshiba konkurens då det gäller 100 GB-disk för bärbara datorer, det är Fijitsu som nu ska släppa en 100 GB-disk, 4200 rpm, har 4 skivor med 25 GB och nytt är nog att den levereras med 8 MB cache. Uppgifterna fanns hos Mac Bidouille.

Har Toshiba 100 GB? När höjs lagringsutrymmet för 7200-diskar?

Fujitsu måste det väl vara?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-11 23:00

Är det någon som installerat en 7200RPM HD i en PB?
Jag funderar på att göra det men är lite orolig att det ska bli för hög värme i PB:n och att något tar skada.

Jag har en 7200rpm, funkar bra men drar lite mer ström, ingen fara om man har fräsha batterier dock.
Värmen är detsamma som innan med 4200rpm, knappt märkbart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-12 19:21
Ursprungligen av kitesurf:

Jag har en 7200rpm, funkar bra men drar lite mer ström, ingen fara om man har fräsha batterier dock.
Värmen är detsamma som innan med 4200rpm, knappt märkbart.

Låter kanon. Märkte du stor skillnad efter att ha byt till den snabbare disken?

1
Bevaka tråden