Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blå "CD-lucka" till G3?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-29 15:40

Jag skulle behöva en "CD-täcklucka" till den undre 5.25-platsen i min blådåre (där det normalt sett sitter en trist zip-drive alltså). Finns det några såna öht? Är det nån som har en till övers? Borde det här inlägget sitta under "Köpes"?

...så många frågor...

Blådåren har väl ändå ingen undre 5,25"-plats, den är bara 3,5". Fast med sågens hjälp så...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-30 00:49
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Blådåren har väl ändå ingen undre 5,25"-plats, den är bara 3,5". Fast med sågens hjälp så...

Satan i gatan! Det har du ju alldeles rätt i. Fan - jag var helt *säker* på att det var en 5.25... Jaja, då var det inget

  • Oregistrerad
  • 2004-05-30 01:03
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Blådåren har väl ändå ingen undre 5,25"-plats, den är bara 3,5". Fast med sågens hjälp så...

Det borde väl inte spela nån roll eftersom frågan gäller en täcklucka?
Tar du bort zip-luckan, som ju är en 5,25:a men med ett mindre hål för skivorna, så ska den väl ersättas med en fullstor, heltäckande 5,25-lucka...?

Jag har för mig att jag har såna på lager till och med...

Tänk om jag strulade till det ännu mer nu. Det var ju ett tag sen man byggde om såna där.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-30 12:39

Nja, jag var ute efter CD-lucka - med öppningsknapp alltså. Jag var lite otydlig där kanske (tänkte stoppa in en DVD under brännaren), eftersom jag hade för mej att det fanns två 5.25-platser. Men det gör det ju inte. Fär väl köpa en DVD-brännare istället.

Ähh. Det är väl bara å såga och tejpa lite grann.

J

1
Bevaka tråden