Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp hur "mountar" jag en scussihårddisk under X

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Jag har en gammal scussihårddisk (QUANTUM XP322755 Media) som jag har kopplat till min G3 Powerbook som jag kör panter på. JAg kan emellertid inte få upp hårddisken som en läsbar enhet. Jag kan se hårddisken i disk utility men mountningsknappen är gråad så jag kan inte mounta den vägen. Hur skall jag göra? Starta under Classic? Hur, jag har aldrig behövt starta under classic tidigare?

Vänliga hälsningar

Macswede

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-29 10:23

Jag vet tyvärr inte vad du ska göra föra att kunna montera din disk.

Du kan ju boota om i OS 9 genom att byta startsystem i Systeminställningar -> Startskiva, men det är ju en prestigeförlust.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-05-29 18:38

Se här.

Är detta lösningen?

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2004-05-29 19:03

Det är väl en av de få saker som jag tycker var bättre i 9:an.
I nian var det bara att kopla på SCSI-disken och så monterades den. Om det strulade så fick man köra ett litet program som jag glömt vad det hette, men som monterade disken. Sedan var det bara att slänga den när man var färdig i papperskorgen. I macOsX är det mycket kinkigare. Det verkar som man måste starta med disken i vid uppstart för att den ska monteras.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-30 12:44
Ursprungligen av Tobbe Hj:

Om det strulade så fick man köra ett litet program som jag glömt vad det hette, men som monterade disken.

SCSI-Probe hette det väl, har jag för mej ?

1
Bevaka tråden