Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logik-kort i PB G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2004-05-28 11:35

Jag undrar hur PB G4 Alu är uppbyggd hårdvarumässigt. Speciellt undrar jag över logik-kortet. Vilka delar sitter på den? Orsaken till frågan är att en kompis till mig har haft sin 3 månader gamla PB inne på service 2 ggr, en gång för "byte av logik-kort till skärm" e dyl och en gång för byte av "logik-kort". Efter senaste servicen så funkade datorn felfritt i ca 30 minuter. När han nu testar med Apples hårdvarutest så säger den att det är fel på logik-kortet.

För visst säger köplagen att om en vara får samma fel 3 ggr under garantitiden så har man rätt att häva köpet alternativt få en ny produkt?

I det här fallet vore det kanon om man kunde häva köpet så han kan välja en annan återförsäljare, eftersom de inte varit direkt tillmötesgående och lätta att ha att göra med.

/Magnus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-28 14:57

Om kompisen köpt den som privatperson av en näringsidkare så är det inte Köplagen som gäller utan Konsumentköplagen. Annars Köplagen.

Vad konsumentköplagen säger om din fråga vet jag inte men konsumentköplagen är generellt sett mycket mer fördelaktig för köparen än vad köplagen är.

2002 kom dessutom nya regler i kkl som är ännu mer fördelaktiga för köparen:
http://www.expowera.com/mentor/marknadsforing/lagarregler/konsumentkoplagen.htm

1
Bevaka tråden