Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne i Emac 1.25 Ghz

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 15:31

Hejsan.

Har precis beställt min första mac 1.25 Ghz med superdrive. Men jag undrar om någon vet om man kan blanda hastigheter på minnet ?, om jag har fattat det rätt så har Emac med 1.25 Ghz proppen, DDR minne på 333 Mhz , vilken CL vet jag inte. Nu är det så att jag en massa med 400 Mhz DDR CL3 minnen, skulle dessa gå att använda i macen , eller måste man köpa mac minne ?

Tackar på förhand för att svar ....

GlowBox

Ursprungligen av GlowBox:

Hejsan.

Har precis beställt min första mac 1.25 Ghz med superdrive. Men jag undrar om någon vet om man kan blanda hastigheter på minnet ?, om jag har fattat det rätt så har Emac med 1.25 Ghz proppen, DDR minne på 333 Mhz , vilken CL vet jag inte. Nu är det så att jag en massa med 400 Mhz DDR CL3 minnen, skulle dessa gå att använda i macen , eller måste man köpa mac minne ?

Tackar på förhand för att svar ....
GlowBox

Här har du specar http://www.crucial.com/store/MPartspecs.Asp?mtbpoid=0779CF85A5CA7304&WSMD=eMac+%281%2E25GHz%29&WSPN=CT368142

Ursprungligen av GlowBox:

Hejsan.

Har precis beställt min första mac 1.25 Ghz med superdrive. Men jag undrar om någon vet om man kan blanda hastigheter på minnet ?, om jag har fattat det rätt så har Emac med 1.25 Ghz proppen, DDR minne på 333 Mhz , vilken CL vet jag inte. Nu är det så att jag en massa med 400 Mhz DDR CL3 minnen, skulle dessa gå att använda i macen , eller måste man köpa mac minne ?

Tackar på förhand för att svar ....

GlowBox

Det finns inget som heter Mac-minne, det går alldeles utmärkt att blanda, eftersom dina minnen är CL3 så ska det inte vara några problem, dock måste dom sitta i par, dvs 128 + 128 eller 256 + 256 osv...

Däremot kommer han inte att köra dom i 400 Mhz utan defaultar till det "slöaste" minnet som sitter i, dvs 333 Mhz.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 14:11
Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Det finns inget som heter Mac-minne, det går alldeles utmärkt att blanda, eftersom dina minnen är CL3 så ska det inte vara några problem, dock måste dom sitta i par, dvs 128 + 128 eller 256 + 256 osv...

Däremot kommer han inte att köra dom i 400 Mhz utan defaultar till det "slöaste" minnet som sitter i, dvs 333 Mhz.

Du kan köpa 400mhz minnen om du vill somsagt komemr de då gå i 333mhz..men..

Du behöver INTE sätta de parvis som Woz sa...det är bara när man har ett moderkort som utnyttjar dual DDR..som tex G5 eller nyare AMD/P4 kort... på din eMac kan du stoppa in olika storlekar , dvs exempelvis 128+256, 256+512... osv eller parvis... men inget måste

1
Bevaka tråden