Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kidnappad webbläsare?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 13:22

Vad gör man om webbläsaren automatiskt öppnar samma sida (myfamily.com) oavsett vilken com-adress man skriver in? Andra toppdomäner fungerar, men inte com. Jag har hört talas om liknande problem i Windows och där kan man fixa det med AdAware. Men hur gör man på Mac? Är samma sak i både Safari och Explorer.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-27 13:33

Va???
Är det verkligen så att du hamnar på myfamily.com OAVSETT vilken .com-adress du skriver in? Eller är det så att webbläsaren automatiskt "skriver" in den URI:en i adressfönstret (som den gör med adresser den har i minnet), men att du kan ändra om du vill?

Rensa i cookies?

Men jag fattar inte hur en cookie skulle kunna generera detta iofs...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 13:40

Låter ju som ett gigantfel i DNS.
Du har ingen sekundär du kan prova med istället?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 13:46

eller en hackad /etc/hosts i värsta fall... men som Pär säger: en watse'ad DNS låter som den troligaste orsaken...

/apan

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 14:34

Jag hamnar på myfamily.com på alla com-adresser, om de inte efterföljs av t ex /index.htm eller liknande. Myfamilys adress skrivs automatiskt in efter varje adress, försöker jag ta bort den så kommer den ändå tillbaka när jag försöker ladda om... Jag har testat att ta bort alla mina cookies, men det hjälpte inte.

/Dottern Maja, drabbad av kidnappningen

Mycket skumt, har inte hört talas om något liknande (på mac).

  • Oregistrerad
  • 2004-06-06 17:33

"Felet" försvann efter några dagar. Vi har flera macar i samma hemmanät och med samma DNS-inställningar, men det var bara dotterns dator som var drabbad, så det måsta ha varit något lokalt i hennes dator. Har ingen förlaring.

inte så att hon har myfamily.com som sökdomän i nätverksinställningarna?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-06 22:56

Står inget i den rutan. Däremt upptäckte jag att hon hade en gammal inte längre aktuell sekundär dns som inte jag har. Kan det ha varit den som trasslade?

1
Bevaka tråden