Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Närverks mus/tangent bord

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 12:20

Eftersom situasionen sär sådan att steve jobbs inte har fattat att livet blir 200ggr lättare för oss data människor som håller på med alla dess förenklingsprogram såsom illustrator, indesign, PhSh ect med en muss med 2 kanppar och scroll.

Så undrar jag om det är någon som hat testat att tex koppla in en usb mus in i routen och därifrån kunna styra musen...

Självklart så har jag kopplat in en trådlös in i G5

Men har ju även en PB15" som jag fortfarande vill ha som en lapTOP å slippa trycka in en massa usb shit i!

Hoppas ni fattade vad jag menade!

Går det att köra en mus genom det trådlösa nätverket!?

Så som skrivaren går att driva över WL lanet!

Mvh tobias

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 12:24

Varför inte en bluetooth-mus?
Men blir det mindre USBsladdar om du kör musen via routern?
(och vart hittar du en router som hanterar sådant på usb-prten?)

Eller en USB KVM-switch så behöver du bara en bildskärm, ett tangentbord och en mus till flera datorer, även PC.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 12:41

Det blir mindre usb sladdar in i PB

Det är den jag vill ha så enkelt som möjligt....har stationär laddare osv

Det finns inga bra Bluetooth musar med scroll och 2 knappar!

Jag kör 2 skärmar till G5 nu med MX700 musen och det funkar toppen men vill jag att den ska funka till PB så måste jag trycka in en usb sladd i PB och då kan jag lika gärna kasta det trådlösa nätverket föt sitta i köket eller kolla på tv samtidigt som man jobbar vill jag ju gärna göra i fortsättningen

Vill allså bara kunna ställa PB där jag vill och kunna fortsätta använda mx700 musen trådlöst till den Gärna genom en router!

Mvh tobias

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 12:46

Tja, Apple Remote Desktop så kan du ju köra laptopen från G5:an via WiFi....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-27 12:52
Ursprungligen av Pär:

Tja, Apple Remote Desktop så kan du ju köra laptopen från G5:an via WiFi....

Vill kunna köra PB för sig själv fast med G5ans mus!

annars så skulle alternativet redan vara installerat och jag skulle kolla på glamour nu och beskära 2000 bilder samtidigt......men inte med apple musen haha

  • Oregistrerad
  • 2004-05-27 13:00
Ursprungligen av Saffran:

Förstår inte heller vad han far efter...

[Font="Times"]Hade man länkat till en inställning så att det blir "extraknapp och scroll" på trackpaden så hade det väl inte heller varit bra...[/Font]

1
Bevaka tråden