Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter omstart (tappad nätverkskontakt etc)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 19:38

(OSX 10.3.3 & 17" Powerbook)

Jag har de senaste veckorna haft en satans massa bekymmer med diverse saker som normalt finns uppe i toppmenyn i Panther. När jag startar datorn (eller gör en omstart), grabbar aldrig OSX tag i min förinställda WLAN-setting. Jag måste manuellt gå in och välja min trådlösa zon för att kunna surfa. Ibland händer det också att vissa ikoner helt enkelt inte syns. T ex brukar iSync-ikonen försvinna, så jag måste rota tag i appen och manuellt starta det. Nyss upptäckte jag att mitt användarnamn inte syntes längst till höger. Jag fick fram det igen genom att gå in under 'Login Options' och slå av & sedan på 'Enable fast user switching'

Vafan... kan man trasha nån liten prefs nånstans? Det enda jag kan tänka mig har stört/stör min topplist i OSX skulle vara Ape Manager (Unsanity LCC) , men den uppdaterade jag nyss till 1.4.2. Samma problem.

Hjälp!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-01 11:14

Knuff.

Ingen som har detta problem? Är jag verkligen ensam? Oh, snälla dataguden... säg att det inte är så.

1
Bevaka tråden