Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pyramidspel via SMS

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.sms-4cash.com/se/

Intressant koncept. Dom tar 30kr var 5:e dag och du får utbetalning om du passerar 900kr innestående. Det är hyggligt stor risk att dom tar alla pengar du får in mao.

  • Medlem
  • 2004-05-26 18:58
  • Medlem
  • 2004-05-26 19:05

Är det lagligt? Det finns väl en gräns för SMS-betalningar? Här kan man ju med ett SMS göra av med hur mycket pengar som helst.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 19:30

Gränsän för SMS Betalningar går vid 30 kr har jag för mig! Men det är per SMS.... TROR jag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-26 20:05

Snart dyker väl nån upp som är med på spelet och svär vid sin döda farmor att det inte är pyramid och att det funkar och de tjänar pengar.

Sen när de insett att de blivit lurade och nån nämner det för de blir de förbannade och går därifrån bara.
Har förlorat en kompis p.g.a sånt där nyligen när jag sa till han: "Sa jag inte att du skulle bli lurad."
Han är ovän med mig idag, men jag älskar han (platoniskt) ändå

Tänk att Albaniens ekonomi baserades på pyramidspel en gång i tiden, inte så länge sen.
Helt sjukt.

mvh
b0bben

Jag protesterar mot att ni kallar det pyramidspel. Det handlar om helt legitim försäljning av ringsignaler och andra mobiltjänster, och jag har själv försörjt mig på det senaste året. Kashar in runt 20 000 varje månad. Grymt, och helt legitimt. Det svär jag vid min döda farmor på.

1
Bevaka tråden