Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur man styckar sin PB12"

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.kodawarisan.com/PowerBook/10.html

lite bra att veta om man skall byta hårddiske

Tror inte jag ska prova något sådant... jag är sån som alltid har en massa delar över när jag satt ihop det igen...

jag är rädd att jag också är det!

Asch, tar man det bara lugnt och lägger ut ett papper som man placerar skruvarna på, så att det motsvarar var de satt på datorn) klara man det fint. Efter två byten klarar man det på en halvtimme.

  • Medlem
  • 2004-05-26 12:10

Tycker det är rätt patetiskt att apple har gjort det så krångligt att byta hårddisk. Där har de en hel del att hämta från PC-världen.

Ursprungligen av baath:

Tycker det är rätt patetiskt att apple har gjort det så krångligt att byta hårddisk. Där har de en hel del att hämta från PC-världen.

Tibooken är ju ruggans smidig att pilla i tycker jag. Har man väl vart där och stoppat in airportkort så är ju HD och optiska läsaren en baggis att plocka ur.
Tog ur HD:n i min Tibook och stoppade in den i ett HD-chassi från claes ohlsson. Tio minuter och två skruvar inuti datorn. Combodrivern var inte ens fastskruvad den var bara att lyfta ut.
.......Sen har jag inte en aning om hur det är med alubooken.......

Ursprungligen av baath:

Tycker det är rätt patetiskt att apple har gjort det så krångligt att byta hårddisk. Där har de en hel del att hämta från PC-världen.

Jo, det skilljer ju sig en del på dimensionerna också, där har PC-världen en del att hämta från Apple

Det är nog ett val mellan att vara skruvvänlig eller slimmad, och jag antar att det är lättare att sälja nya portabla som är verkligt portabla istället för batteridrivna stationära

Ursprungligen av baath:

Tycker det är rätt patetiskt att apple har gjort det så krångligt att byta hårddisk. Där har de en hel del att hämta från PC-världen.

Eeehhh???

Meckat med en Dell??? Eller varför inte en HP???

Apple är snarare ett föredömme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 13:23

Ahh, de japanska skrivtecknen är så snygga! Men kan någon översätta det till svenska?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 14:35

Någon som har en länk till styckning av iBook G4? Behöver inte vara lika ingående och makaber dock...

  • Oregistrerad
  • 2004-05-26 15:46

Jag vill inte försvara Dell, men dom är ju knappast svåra att mecka med.... Om jag har förstått det rätt så har PB:n en lucka för byte av ram....borde iBooken också ha.

Ursprungligen av themos:

Jag vill inte försvara Dell, men dom är ju knappast svåra att mecka med.... Om jag har förstått det rätt så har PB:n en lucka för byte av ram....borde iBooken också ha.

De kanske har blivit bättre det senaste året. Har ett par Dell som jag får mecka med då och då och de är väl två år nu. HPs bukar är ännu värre.

1
Bevaka tråden