Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteribyte på G3 b/w. Vänta 30 minuter?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-25 19:55

Jag har för mig jag har läst nånstans att man ska vänta en halvtimme efter att man tagit ut det gamla batteriet innan man sätter in det nya. Är det rätt?
Är det nåt annat man bör tänka på? Har kollat runt på bl.a. acclr8yourmac utan att hitta nåt....

Ursprungligen av Danne V:

Jag har för mig jag har läst nånstans att man ska vänta en halvtimme efter att man tagit ut det gamla batteriet innan man sätter in det nya. Är det rätt?
Är det nåt annat man bör tänka på? Har kollat runt på bl.a. acclr8yourmac utan att hitta nåt....

Låter ju mer logiskt att man ska byta det inom 30 minuter.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-25 20:05
Ursprungligen av Errol Garner:

Låter ju mer logiskt att man ska byta det inom 30 minuter.

Ehh...du har ingen aning, alltså?
Jag läste att det var för att "the capacitator" (är det "kondensator" på svenska, det?) ska tömmas helt på ström.

Hälsningar
Thelonius Monk, Birkastan

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-25 20:10

Ska inte spela nån roll. Väntar du länge nollställs klockinställningar och sånt. Orkar du vänta så gör det. Orkar du inte så gör det inte så värst mycket heller, enligt min erfarenhet.
Capacitor betyder f.ö. kondensator - ja.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-25 20:12
Ursprungligen av tomcat:

Ska inte spela nån roll. Väntar du länge nollställs klockinställningar och sånt. Orkar du vänta så gör det. Orkar du inte så gör det inte så värst mycket heller, enligt min erfarenhet.
Capacitor betyder f.ö. kondensator - ja.

Tackar, tackar!

Danne

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-25 21:15

Märkligt.
Batteriet bytt, och hela maskinen verkar ha piggnat till - inte minst i uppstart.
Är detta faktum, eller är det inbillning som när bilen går bättre efter en tvätt?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-05-25 21:49

Spelar det nån roll, egentligen?
Fortare är roligare, ju.

1
Bevaka tråden