Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S-video adaptern passar inte!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en lycklig ägare av den senaste Powerbooken (12"), en fantastisk dator om ni frågar mig!
Men en sak kan jag inte begripa, förutom dator så beställde jag en "mini-DVI till S-video" adapter för att kunna kolla på film ordentligt. Enligt produktbeskrivningen är adaptern utmärkt till bl.a. min Powerbook.

Men när jag testar adaptern så märker jag att den inte passar! Det finns inte en chans att den skulle passa, kontakten ser inte heller ut som någon av de som fanns på de medföljande sladdarna. Jag är mycket förvånad och tänkte höra om någon haft samma problem, och hur ni i så fall löst det!

Ursprungligen av Gustaf Haag:

Jag är en lycklig ägare av den senaste Powerbooken (12"), en fantastisk dator om ni frågar mig!
Men en sak kan jag inte begripa, förutom dator så beställde jag en "mini-DVI till S-video" adapter för att kunna kolla på film ordentligt. Enligt produktbeskrivningen är adaptern utmärkt till bl.a. min Powerbook.

Men när jag testar adaptern så märker jag att den inte passar! Det finns inte en chans att den skulle passa, kontakten ser inte heller ut som någon av de som fanns på de medföljande sladdarna. Jag är mycket förvånad och tänkte höra om någon haft samma problem, och hur ni i så fall löst det!

shit, nu blir jag orolig. Väntar på min adapter. Min återförsäljare valde adapter åt mig så jag hoppas de vet vad de säljer.

När jag köpte min PB12 (revB) köpte jag till en sladd som visade sig endast passa till revA (samt iBook).
Det var bara att byta. Jag fick revB-sladden till revA-priset. (en knapp hundring mindre). Heja Kullander.

Var köpte du din adapter? Jag köpte nämligen min via Apple store... får höra av mig till dom

1
Bevaka tråden