Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wacom Graphire 3 funkar inte med Exposé för musen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skaffade en Graphire 3 och till min bestörtning så stoppar deras mjukvara inställningarna för Mus under Exposé. Jag har frågat deras support om detta och fick till svar:

"This is normal and not a problem: after installing the tablet driver, the tablet does not work anymore as a normal mouse, so settings cannot be controlled by the standard mouse driver. Instead setting for the tablet have to be changed in the tablet control panel."

...not a problem... ?

Apple introducerar en sån här smart grej och deras mjukvara tar bort funktionen men detta är inget problem anser Wacom... jösses.

Wacoms mjukvara för bordet/musen innehåller ju ett antal programmeringsmöjligheter för musen så det enda de behöver göra är väl att kalla på Exposé i sin mjukvara eller nåt. Funktionen är för övrigt inte helt död även efter att jag installerat deras drivrutin.

Om jag först ställer in hur jag vill att musen ska fungera med Exposé och sen installerar Wacoms drivrutin då ligger inställningarna kvar, men jag kommer inte åt att ändra. Vill jag ändra något får jag avinstallera Wacoms drivrutin först och sen installera om den efter ändringen.

Hur funkar det där USB Overdrive?
Någon som kör den mjukvaran tillsammans med Wacoms mjukvara?

Så här ser Systeminställningen för Exposé ut efter installation av Wacoms drivrutin:

  • Oregistrerad
  • 2004-05-25 19:17

Behöver du mer än "ink" då?
Eller snarare - jag har någon Wacomgrunka och något "inställningsprogram" - och jag har en ruta till på "exposé-inställningarna"…
Fast - eftersom jag alltid installerar så lite som bara går, och gärna lite mindre, så har jag kanske missat något

Jag använder musen mest och pennan vid behov. Även om jag lärde mig att bara använda pennan så måste jag ju lära om hur jag använder Exposé. Jag tycker inte jag vinner någon tid på att släppa koncentrationen på skärmen och sen leta på F9 eller F10 och trycka där. Då kan jag lika gärna musa upp i Fönster-menyn och välja där. På jobbet klickar jag på hjulet och vips, klick, hurra så har jag bytt fönster.

1
Bevaka tråden