Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla på dvd

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-05-25 18:18

Varför går det inte att köra dvd-filmer på min eMac (köpt 2002)? Programmet finns men när jag klickar på ikonen kommer det upp en skylt där det står nånting om att dvd-enhet saknas. Är det inte den jag klickar på? När jag matar in en skiva händer ingenting. Har jag förbisett nånting - dataklant som jag är? Jag har den gamla OSX - före rovdjuren - kan det bero på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 18:46

Är du säker på att du har en dvdspelare?
Ta en titt under äpplet "om den här datorn" och "mer info".

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-05-25 18:49

Du kör inte 10.2.8 eller tidigare? Jag fick inte min DVD-spelare i min iMac G4 att fungera. Den fungerade först men sen under 10.2.8 hände något som inte blev bra förrens Panther och 10.3.3.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-05-25 20:05

Jag har MacOsX 10.1.3. Dvd-spelare finns definitivt bland programmen. Jag ska snart skaffa Panther, kommer det att hjälpa?

Eh, Kambei menade inte om du hade programmet "DVD-spelare". Han undrar om du verkligen HAR en fysisk DVD-spelare. Han (och jag) misstänker att det som sitter monterat rent fysiskt i din burk är en CD-spelare och inget annat.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-05-26 11:47
Ursprungligen av sjovall:

Eh, Kambei menade inte om du hade programmet "DVD-spelare". Han undrar om du verkligen HAR en fysisk DVD-spelare. Han (och jag) misstänker att det som sitter monterat rent fysiskt i din burk är en CD-spelare och inget annat.

Tänkte inte ens tanken att det kunde vara så att det kunde vara avsaknade av DVD-spelar som var orsaken... Även om jag är ganska kass också på datorer så vet jag vad jag betalade för, men knappt hur man använder det

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-05-25 22:32

Jag skrev ju dataklant... Vad kan jag göra? Kan man få en DVD-spelare insatt, eller blir det en ny burk - om man nu nödvändigtvis ska spilla tid på film? Vinner man mycket annat på att byta upp sig till super drive? Ursäka nybörjarfrågorna.

Ursprungligen av stikur:

Jag skrev ju dataklant... Vad kan jag göra? Kan man få en DVD-spelare insatt, eller blir det en ny burk - om man nu nödvändigtvis ska spilla tid på film? Vinner man mycket annat på att byta upp sig till super drive? Ursäka nybörjarfrågorna.

Jo det går att sätta in en DVD spelare eller DVD brännare som är att föredra. Men det är inte helt lätt att montera in den , så det är nog enklare om du köper en lös FireWire brännare som kostar mellan 1200-2000 kronor. Jag rekommenderar även att du använder programmet VLC p.g.a. dess flexibilitet för att spela upp filmer , VLC är gratis.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-05-26 14:02

Tack för besked. Får överväga om nöjet är värt priset.

1
Bevaka tråden